söndag 10 juni 2012

Tiden flyger iväg

Igår var det full fart hela dagen, så inget blev skrivet alls. Ska försöka ta igen lite idag istället:-)

Har under en tid haft lite krångel med nätet. Jag vet inte vad som är fel riktigt, men vissa dagar står sidorna bara och snurrar utan att komma upp. Detta "problem" uppstog efter att 3 uppgraderade mig, helt gratis till SNABBARE bredband. Visst går det fortare när det väl funkar, men där i mellan funkar det ju inte alls istället. Har ju min reserv i mobilen, men att skriva något med mina tjocka fingrar där, så blir det mest felstavat och krångligt bara. Bara i nödfall används detta alternativ..

Men åter till gårdagen. Ställde klockan tidigt igår. Klockan sju var jag uppe och studsade( studsade var det minsta jag gjorde egentligen),och önskade verkligen jag hade kunnat få vara kvar i sängen en stund till. Men farfar väntade på att jag skulle komma vid 10 idag, så det var bara att sätta igång med matlagningen och få den färdig. Prick 10 var jag där och levererade en massa mat. Farfar verkade trött igår, och inte riktigt på humör. Alltid lite jobbigt när man inte vet hur man ska förgylla dagen för honom riktigt..

Det blev ett snabbt besök, då jag kände att jag behövde lite tid hemma också. Skulle ju på Marcos student på eftermiddagen och hade själv bjudit hem gäster till tidig kväll. Maten var väl så gott som färdig till kvällen, men iallafall jag, vill ju gärna förbereda saker som tex dukning mm innan. Är väl lite nojjig med sådant, jag vill ju så gärna att folk ska tycka det är trevligt att komma hem till mig och få känna att jag gjort det bra för just dem denna dag.

Marcos student gick bra, vädret var väl sådär, men huvudsaken är att han verkade helt nöjd själv. Känns lite sorgligt att vi inte har bättre kontakt än vi har, men allt är ju som det är i min släkt/familj. Jag är ju inte uppvuxen under samma tak som honom (jag bodde ju hos pappa, och Marco med mamma och Peter, som är hans pappa i sin tur). Vi har ju aldrig fått den där nära syskonrelationen, och det känns inte riktigt bra. Det skiljer ju också så många år på oss, så det är svårt att ta igen allt nu när han är i den åldern där kompisar och annat är viktigast för honom..

Efter ett par timmar var jag den första att säga hej då och fara iväg igen. Kändes lite dumt det också, men "min kväll" var ju planerad sen ett par månader tillbaka, och trots allt känns det viktigt att hålla mig till det jag lovat. Mer än någonsin vet jag hur mycket vänner betyder i mitt liv efter allt jäkelskap med annat nu innan..... Prick klockan 17 var jag hemma, gästerna var bjudna till 17.30.

Blev en trevlig kväll med mat och kortspel. Det har ju blivit lite tradition med de här kortkvällarna med Anne och Jennie. Ungefär en gång i kvartalet sammanstrålar vi med just mat och "Gin´n Rummy" som aktivitet. Vi turas om vem vi är hos, och sen spelar vi hela kvällen, och ibland sent in på natten. De for nog iväg vid tolvtiden i natt, och innan jag hade diskat av och varvat ner helt, så kom jag nog i säng runt 01. En go och härlig dag avslutades där:-)














Inga kommentarer: