söndag 17 juni 2012

Lugnt

Vart en oerhört lugn helg, vilket har inneburit noll blogginlägg.. Vad ska man skriva om, när inget händer?

Har haft två superlugna nätter på jobbet, och där i mellan försökt sova. Lyckades sådär igår, då jag låg i sängen nästan hela dagen utan att kunna somna. Kommer in i något mellanstadie av sömn och vakenhet och börjar drömma. Drömmar som är mycket konstiga. Något som kan analysera?;-)

Det är drömmar som kunnat vara så sanna, att om jag inte vaknat i sängen, så skulle det kunnat ha hänt precis. En dröm handlade om en klient, och denne var precis i drömmen som i verkligheten. Samma "problem"-områden, och samma händelser som utspelar sig i dröm och verklighet, bara det att jag gjorde massa fel i mitt jobb, sen vaknade jag av det.

En annan handlade om att jag fick ett telefonsamtal av Camilla. Hon var arg på mig för att jag hade bokat hästarna på Kyrkekvarn ett datum hon inte kunde följa med på. Pga det ville hon inte hjälpa mig med att vara nattmatte sen, jag var förtvivlad, och vaknade.

Ytterligare en jag minns var med Jeanette. Hon hade tagit hem en valp och den klättrade på en stol. Vi skrattade åt att den var så busig, och  jag sa på skoj till Jeanette, att det var bra att den jobbade lite med musklerna. Precis då ramlar den ner  i golvet, och benet på hunden ligger i en otäck vinkel.....

Ja, usch ja, det är ibland konstiga saker som dyker upp i drömmarna, men detta har gjort min sömn lite lidande i helgen. För mig är det så, att det räcker med att vakna efter en halvtimmes sömn, så är det problem att somna om igen. Men nu är det bara en natt kvar, sen får jag sova ett par dagar igen:-)

Annars har allt vart så lugnt det bara kan va. Emmelie, min granne har vart och druckit kaffe här en sväng nu i eftermiddag, men annars har jag bara slappat och gjort lite halvnytta mellan varven. Ringt runt till lite  folk och försökt vara lite "social" på det sättet. Men nu dags för lite mat, sen var det jobb igen. Kram

Inga kommentarer: