onsdag 13 juni 2012

Bröt mitt löfte......

......om att ta tillvara på allting som händer nu :-0.....

Ärligt, jag börjar nog bli gammal. Eller nä, jag känner mig inte så gammal, men vissa saker har tappat sin tjusning på senare år. Hur ska man tolka det?

Anledningen till mina tankar, var att vi idag skulle ha avslutningsfest med jobbet. I detta ingick att tacka av en kollega som går i pension i nästa vecka, samt att bara ha det lite gott tillsammans med "gänget" innan vi skiljs åt för sommarens semester.

Trevligt alternativ, och  jag har för första (och kanske sista) gången sett "Spira" invändigt. Blivit bjuden på 3-rätters middag och fått umgås lite utanför jobbets väggar med kollegorna. God mat, goda skratt och en jäkligt tråkig och steril miljö på det ;-)

Efteråt var det afterwoork, och det var här jag hoppade av. .Orkade inte, ville inte..Blev kallad tråkig...

Men jag kan inte rå för det. Jag har jobbat i natt, inte sovit. Är trött och mätt, känner mig inte sällskaplig alls. Jag tycker verkligen om alla mina kollegor, men trots allt hade vi ju redan träffats nu idag, vi träffas på jobbet titt som tätt.

 Jag hatar de stela kläderna jag hade på mig, ville hem till mina bekväma vardagskläder som jag kan andas i. Jag orkar inte höra en massa surr i huvudet av när folk pratar i mun på varandra. Det fick jag nog av i natt, när en av våra boende höll på att tjata ihjäl mig både långsamt och plågsamt..;-)

 Visst, ett glas vin mitt på blanka dagen kunde jag gott stått ut med, men så ska det åkas buss hem, kommas hem lite smått halvsnurrig tidigt på kvällen (för det blir man fort när man jobbat och inte sovit). Och sen, vadå? Sätta sig och titta på tv lite "halvgo"? Gå och lägga sig?

Äh, jag är väl gammal och tråkig då...Nu känns det mycket bättre, när jag sitter i mina urtvättade leggings, en stor tröja med gamla vinfläckar på, och sminket är avtvättat medans jag knapprar på datorn... Ha, ha, det  kanske går utför, men det måste väl ändå vara bättre att trivas med det man vill göra, än att göra som jag alltid gjort innan, offra mig för hur andra tycker jag ska göra?!?:-)

Inga kommentarer: