torsdag 21 juni 2012

Full fart mot helgen

Efter ett par dagar, så är nu Elin och Sally på väg mot Värmland igen. Elin avslutade dagen igår med att känna sig lite febrig, så när jag kom hem från jobbet plockade jag ut Sally på en tur ut i sommargrönskan. En härlig morgon, där solen värmde gott, utan att vara het och "svettig".

Efter lite frukost for Elin åter iväg på lite jobb, och jag passade på att röja upp lite här hemma. Jag kan inte rå för det, men jag klarar inte av ha allt ogjort och väntandes på mig till en annan dag, det måste göras på en gång innan jag blir lugn;-)

Elin hade sen med sig lunchwook tillbaka, och jag kan bara tacka henne för allt i dessa dagar som vart. Jag vill ju gärna bjuda och fixa när jag har besök, men Elin vill istället "betala" för sig. Där är vi inte riktigt överens, jag har allt för svårt att ta emot saker och inte göra "rätt" för mig!!;-)

Jag tog sen en snabb dammsugning när de åkte vidare, och nu känns läget under kontroll igen.

Jag har sovit någon timme, och har nu börjat förbereda lite inför morgondagen. Trots att jag inte ska längre än till Forserum, så blir det trots allt lite tänkande när man ska sova borta. Ska nämligen till farfar på lördag förmiddag innan jag åker hem, och måste fixa med maten till honom nu innan. Sen ska jag ta med mig lite mat till morgondagens firande, marinera lite kött och naturligtvis inte glömma alkoholen jag lovat ta med mig:-0...Tänkte nämligen vi skulle "lyxa" till det lite imorgon, och testa både det röda bubblet, och ölen som jag köpt för att avnjutas vid bättre tillfälle:-)

Sen ska naturligtvis lite kläder och annat smått och gott  packas ner. Ja, sånt som behövs för en övernattning helt enkelt. Tror jag är lite omständig i det fallet, då jag inte gillar att sova borta egentligen.

Men innan vi ens börjar prata ledig helg, så ska sista natten avverkas på jobbet. Det är dags att göra lite jobbarmackor och diska av här lite nu innan bara.

 Och till alla mina kära bloggläsare önskar jag bara att ni får en trevlig och fin morgondag. GLAD MIDSOMMAR på er alla. Kramar

Har ni sett vad "mina" små andungar har växt sen sist:


2 kommentarer:

Jannie sa...

Önskar dig en riktigt härlig midsommar och hoppas att vädret håller sig bra.
<3 Jannie

Eleonore sa...

Tack och detsamma till dig min kära arbetskamrat<3 Snart får vi ta den där vinkvällen med "nattisarna" som vi pratat om:-) Kram