söndag 10 juni 2012

Många hundar på samma gång

Oj, oj, oj:-)..

Idag har jag fått träffa en stor samling hundar, och det var en mycket trevlig upplevelse. Jag har nämligen fått träffa den människa (med hundar och sin man) som fått hela mit liv att rulla på i en positiv riktning. Hur mycket kan man tacka någon, utan att låta helt patetisk!?

Det är stort, och jag var faktiskt nervös innan. Jag menar, här har en endaste människa förändrat hela mitt liv. Hon har fått min bloggadress, där jag ju faktiskt skriver ganska öppet om det mesta, samt att hon ju faktiskt aldrig träffat mig, samtidigt som hon ändå vart helt underbar mot mig. Man är ju verkligen rädd för att hennes bild inte skulle stämma överens med vad hon trott om mig, genom det hon bara läst sig till..

Ha,ha, jag tror det gick bra.. Märkte iallafall inte om hon tyckte illa om mig;-). Min bild över henne överensstämde helt mot vad jag trott, och ja, hon ÄR en underbar människa, tillsammans med sin underbare man. Snacka om två som är gjorda för varandra och dessutom hittat varandra bland alla människor som finns:-).

Jeanette, som var med dagen till ära, tyckte likadant. Vilka supertrevliga människor, och vilka underbara hundar. Vi kommer dit, och trots att vi blivit förvarnade innan, så är man inte helt förberedd på 10 hundar som kommer emot en. Ha,ha, alla hundar var verkligen supertrevliga, men precis när vi kom in var det lite stimmigt;-) Man tyckte det var 100 hundar som yrade omkring, och de var precis överallt en stund. Men bara några minuter senare satt ett par tre stycken i soffan mellan Jeanette och mig, och resten låg på golvet och sov. Myyys :-).

Trots att jag inte har träffat så jättemånga Schnauzrar i mitt liv, så blev jag idag ännu mer "kär". Rasen verkar supermysig, och att få träffa så många på en gång var som att komma till insikt ännu mer. Träffar man 8 Schnauzrar, och alla verkar mysiga, så måste det väl representera rasen ganska bra? 

Träffade också på "korven" (mitt namn), som var en mops. Ursäkta mig, men hur mysig och go hunden i sig var, så är jag inte förtjust i "plattnosar". Skrattade dock gott åt hur en av hundarna (Lenka) hade henne som huvudkudde i sin bädd. Härliga, härliga djur:-)

Jag försökte ta några bilder, men de blev inte så bra idag. Det är ju inte direkt så att man lägger sig på golvet, med ändan i vädret, bland okända människor, och verkligen ligger stilla i 10 minuter för att få en bra bild;-) Det gör inget för mig, då huvudsaken var att få med tiken/ mamman till de kommande valparna, samt att få lite minnesbilder av vår första träff. Trots allt (när min osäkerhet börja komma inom mig), så vet jag ju inte till 100 % om hon accepterat mig som valpköpare än :-0....

Nu lite bilder från dagen:-)












1 kommentar:

Monica sa...

Du skriver så snällt, jag blir så rörd så jag kan inte hålla tårarna tillbaka.

Du är en härlig människa Eleonore och glad vi äntligen träffats :-)