fredag 15 juni 2012

Student nr 2

Idag var det åter dags att ta sig ut på studentfirande, denna gången för Jonas.

Började morgonen med att tillbringa ett par timmar i solstolen. Äntligen har solen kommit tillbaka, och framåt dagen var det sen klarblå himmel och riktigt varmt. Kan det bli sommar nu tro?!

Fixade sen med lite mat till farfar, duschade av mig, och for sen mot Forserum. Vem tror ni jag hittar utanför trappuppgången om inte farfar!! För andra gången på bara någon månad har han tappat nyckel till lägenheten, och nu kom han alltså inte in. Han hade irrat omkring ute i 4 timmar och väntat på att jag skulle komma dit...

Denna gången gick det dock bättre än den förra. När vi sen skulle gå in med min nyckel istället, så hittade jag hans, precis utanför lägenhetensdörren. Ja,ja, vad ska man säga?;-) Nu har han fått ett nyckelband av mig, så han kan hänga den runt halsen istället. Får hoppas på att det funkar lite bättre...

Farfar och jag for sen ner mot Sjöstugan där studenten skulle firas. Jag hade verkligen glömt hur vacker det var där nere. Rena himmelriket att fotografera, men det får bli en annan dag, för idag misslyckades jag igen med korten (ja, förutom de jag tog på naturen som blev ganska bra).





 Känns lite tråkigt, då både Jeanette ville ha lite bra studentkort på Jonas, och Markus ville ha lite bilder på sin hund. De får duga, men i skarpt läge har jag ingen tur med fotandet, ville ju ha kanonbilder ju.











Blev en fin eftermiddag. Alla verkade nöjda, supergo smörgåstårta och vackert väder. Som faster till Jonas måste jag ju bara få skryta lite med honom också. Vilka jäkla bra betyg "ungen" hade:-). Jag kom inte ihåg hur många MVG han hade, men de var mer än övervägande på hela pappret. Resten var VG, och bara ett ynka G . Herregud vad duktig han är. Grattis, grattis Jonas, bra jobbat!:-)

Men klockan tickar iväg som vanligt. Dags att påbörja helgens jobb.......Sköt om er, kram

Inga kommentarer: