måndag 25 juni 2012

Nätkrångel

Jag blir galen på mitt internet... Sen 3 uppgraderade mig till snabbare hastighet har det strulat...

Tog tag i problemet idag, då jag satt här i regnet och inte ens kunde gå in på datorn.. Ringde upp dem, och fick sitta lääänge i kö. Väl framme, så säger supporten att jag ska ta ut sim-kortet ur modemet och sen gå in och uppgradera mig på deras hemsida.

 Ja, antingen är jag hemskt trög,  eller så sa hon fel, för om jag plockar bort simkortet (och därmed modemet), så går det ju inte gå ut på deras hemsida!

Plockade ur simkortet, satte i det igen och gick in på hemsidan. Där skulle man ladda ner ett par filer, avinstallera program och jag vet gud vad... Följde instruktionerna så gott jag kunde och var riktigt nervös när jag skulle avinstallera ikonen som jag ju alltid får gå in på när jag ska ut på nätet. Och som jag befarade, när datorn var omstartat, modemet isatt igen, så hade jag ju avinstallerat ikonen för att komma ut på nätet....Nu då???

Nåja, jag knapprade hej vilt, chansade på vissa saker, och ta i trä, så hoppade det igång alltihopa igen. Fortfarande fundersam, då ikonerna är borta. Hur ska jag göra nästa gång jag stängt av/ blivit utslängd från nätet? Datorn/ internet går lika slött nu ändå, men jag plockade ur det där simkortet igen, och nu funkar det bra för tillfället....Hoppas det håller i sig nu bara....

Inga kommentarer: