måndag 25 juni 2012

Blött

Blött är ordet för veckan. Hur mycket regn kan det finnas där uppe i himmelen?

Igår regnade det hela dagen, hela kvällen, hela natten. Idag regnar det likadant.

Jag fick galenryck igår och började röja ordentligt här hemma. Plockade ur och rensade i skåp och lådor och fick till det riktigt bra tillslut. Det är ganska kul att röja ibland, för man hittar så mycket grejer man glömt bort att man ens hade i sin ägo :-) 

Blev åter lite ledsen när jag kom till mitt "hundskåp". Kändes jobbigt att gå igenom Trojas grejer, men nu slängde jag ett par halsband iallafall. Halsband som var för stora till och med för Troja, så de kommer inte till användning framöver. Har iallafall lagt kammar, borstar, reflexer, klotång, koppel, linor mm fint i lådorna nu, och kan börja se en ny "samling" till någon ny krabat framöver. Kändes också lite bättre igår kväll sen, då jag "pratade" lite med uppfödaren på datorn, och fick börja drömma lite igen. Just nu är man i något mellanläge, där man saknar det man haft, vill/ska/drömmer om något nytt, men inte sett att det blir så än... Det ÄR jobbigt att bara vänta och inte veta hur det blir än...

Putsade också sovrumsfönstret, strök gardiner, städade trappuppgången, dammsög mm igår. Känns naturligtvis jätteskönt att ha allt det där gjort, men nu har jag heller inget direkt att göra mer här hemma (jo, det finns alltid om man vill förstås). Bäddade sen ner mig i soffan med lite vin och ostbågar igår och somnade i soffan...Usch, jag avskyr verkligen att vakna där, utan ha borstat tänderna eller ens klätt av mig... Vet inte vad klockan var när jag vaknade till, men jag kröp bara ner i sängen och somnade igen sen...

Idag är allt oerhört segt. Kommer inte igång med något vettigt att göra. Tänkte försöka mig på att komma igång med lite bak till farfar igen, för igår blev det inte gjort... Undrar varför jag älskar att laga mat, men tycker det är dötrist med bak? Det är ju ändå lite samma sak....

Ikväll är det jobb, och för en gångs skull ser jag fram mot det. Likväl som att sitta här och sura ner sig i lägenheten, kan man likväl göra lite nytta på jobbet. Kanske skulle storstäda där i natt?  Rastlös?? Jag?! ;-)...

Kram

Inga kommentarer: