måndag 18 juni 2012

Trött och ledig

Ännu en helg till ända. Gött med ett par dagars ledigt nu, men just idag känns det som att någon slagit mig med ett vedträ i huvudet. Så himla trött (som alltid efter en jobbarhelg förvisso). Har faktiskt "unnat" mig att sova ett par timmar idag, vilket jag inte brukar de dagar jag går av och ska ställa om mig till "vanliga tider" igen. Orkade inte hålla ögonen öppna framåt tolvtiden, och tyckte riktigt synd om mig själv när klockan så muntert ringde och väckte mig vid två. Tvättiden väntade! Pust och stön....

Har väl piggnat till lite nu igen, men segt är det. Har tagit en snabb dammsugning, bytt sängkläder och plockat runt med lite diverse hushållsplock. Jag får nämligen nattgäst imorgon, då Elin och lille Sally kommer ner mot Jönköping igen. Denna gång blir det dock lite lugnare (hoppas jag) med vinkvällar och ölprovningar mm, som vi lyckades få in på  förra gångens besök;-).

Tänkte också försöka ta mig en snabbis till farfar imorgon. Har ju kommit helt i otakt med hans mat nu, så det får bli ett extrabesök för att komma tillrätta med dagarna igen.

Men idag är det dött på övriga aktiviteter. Jag har nätshoppat lite hundböcker idag, och ser fram mot att ha lite läsning till min semester. Det är ju 5 veckor dit, men jag hoppas iallafall att det kan bli någon solskensdag som man kan slänga sig bakom någon buske och få "päsa" en hel dag på stranden. Inte kan det väl hålla på att regna hela sommaren? (Jo, jag vet att det kan, helt teoretiskt sett).

Dags att ta tag i tvättstugan igen.... Kram på er

Inga kommentarer: