söndag 24 juni 2012

Thereses renskavsgryta (kyckling)

Detta är också en rätt jag fick smaka på och tyckte om. Denna gången var det Therese som kom med iden, och jag "snodde" receptet av henne:-). Då renskav inte är riktigt min favorit, så bytte jag ut det mot kyckling, men visst, även med renskav var det gott.



Thereses Renskavsgryta, ca 4 portioner

1 pkt renskav ( 2 stora kycklingfileer)
5 dl grädde
1 buljongtärning
1 burk majs
tomatpure
ketchup
chilisås

Stek till renskavet lite grann ( hacka kyckling i mindre bitar och stek färdigt med lite salt och peppar). Lägg i övriga ingredienser och koka ihop en stund ( ca 5- 10 min). Servera med kokt ris och grönsaker.

Jag, som har svårt att inte sätta en egen prägel på maten jag gör, hade även i lite hackad röd lök och en grön, hackad paprika i min kyckling rätt;-)

Inga kommentarer: