lördag 2 juni 2012

Det är sant!!!

Helt otroligt, ett nytt liv har börjat för mig (igen)...

Har haft en härlig dag, och om ni bara visste, så känns den här dagen i hela min pirrande kropp just nu.

Började morgonen med en viss oro för katten (föregående inlägg), men sen blev dagen bara bättre och bättre. Emmelie for iväg till jobbet, och jag började tvätta på hennes tid (jag hade min efter henne idag). Bakade sen en rulltårta till farfars ära  inför morgondagen, och kände mig nöjd och belåten. Imorgon borde han bli glad ordentligt, då hans "favoritflickor" (Jeanette och jag) kommer på besök, samt att jag har med mig både mat, kolakakor och rulltårta, har köpt en ny klocka till honom och nya blommor till graven som ska planteras imorgon. Känner att det kommer bli en fin dag för både honom och mig imorgon:-).

Sen ringde Anne. Hon var på väg till Jönköping och undrade om jag skulle vara hemma lite senare. Jag hade eventuellt funderat på en tur till Forserum, men kände att det var roligare att träffa henne, än att åka och plantera dessa gravblommor, som jag likväl kan göra imorgon när jag ändå ska till Forserum.

Anne kom sen lite senare, och vi tog en liten fotorunda i Liljeholmsparken. Jag var inte riktigt på hugget med fotandet idag, men det var ändå trevligt att gå runt lite med kameran. Änder i all ära, men jag har nog 100-tals kort på dem redan, så inget nytt och spännande direkt där;-) Lite sorgligt var det dock att se att kniphonan bara hade 4 ungar kvar, och andmamman med sina 3 ungar såg jag inte  till alls...










Men till dagens överaskning och glädje!!

Min käre far har, om så inte räddat livet på mig, så iallafall gett mig ett nytt liv idag. Kan inte med ord beskriva hur glad och tacksam jag är:-) Idag har han skänkt bort en summa pengar till mig (och till mina bröder förstås), som motsvarar hela mitt banklån. Kan ni förstå känslan? Jag har sen jag var 18 år, alltså i 18 år nu, haft lån på banken som jag avskytt och hatat varje månad sen dess. Kan ni förstå vilken lättnad, vilken glädje, vilken frihet jag känner just nu?!

Då det är lördag  idag, och jag har en annan bank än min far, så finns inte pengarna på kontot än. Men på måndag, eller möjligtvis tisdag, så är det jag som med lätta steg springer till banken och gör mig skuldfri. Åååå jag hoppar av glädje!!! Tack snälla, snälla pappa, jag tror inte du fattar hur mycket detta betyder för mig. Jag är numera en fri människa utan skulder, lån och med en normal ekonomi igen. Glädjetårar, lättnad och tacksamhet är bara några ord jag känner idag.

 Jag är såååå tacksam över livet, över allt som hänt nu, att jag inte  ens vet vad jag ska skriva. Så mörkt av sorg, tristess och mörker förra året, så ljust nu att det bländar mig...Fattar inte vad det är som händer. Är det sant, får jag vara så här glad och må så bra?

4 kommentarer:

Monica W sa...

Jag försöker läsa varje ag, men du är så himla duktig på att skriva så jag hinner ju inte med :-))

Jösses, du är välkommen när som helst :-)
Tänkte jag skulle få ta ett glas vitt eller två tillsammans med dig nångång också hehe :-)

Eleonore sa...

Ahh, gärna:-) Vin och hundar, kan det bli bättre;-). Jag säger det igen (och jag hoppas jag kan visa/få dig att förstå) vad du betytt för mig:-) Kramar

Jannie sa...

Gläds så å dina vägnar Eleonore.
Detta behöver du så väl efter allt elände du haft det senaste året <3

Eleonore sa...

Tack, snälla,snälla. Skönt att folk glädjs med en<3. Jag tror knappt det är sant själv. Helt otroligt hur allt har vänt nu i mitt liv och jag hoppas att jag nu kan få vara stöd till er alla som hjälpt mig när livet vart mörkt om ni behöver