onsdag 1 juni 2011

Grillkväll

I går blev det minsann grillat av. Funkade alldeles utmärkt att sitta på gräsmattan och ta en öl under tiden. Visst gick det förbi ett par människor som log lite försiktigt under tiden,men vadå,har man inget annat än en balkong får man ju ta alternativet. Jag vill ju också få njuta av grillad mat och sommaraktiviteter.






Någon infravärme behövdes inte. Det var riktig åskvärme ute,så temperaturen höll sig på en sådär 25 grader även på kvällen. Lite kvavt,men hellre det än att frysa.Det kom någon droppe regn och lite muller i bakgrunden,men det blev inget mer av det sen. Inatt verkar dock temperaturen ha kylts av ordentligt,kanske har det åskat inatt?.

Mätaren visar nu på bara 12 grader och jag är nöjd. Idag ska vi nämligen ut på långpromenad med Sandra och Devin,och då vill jag inte ha för mycket värme för hunden skull. Även goa Maggan ska följa med på promenixen med sin lille Elvin idag.Och trots att jag nästan skäms ögonen ur mig för att jag vart så dålig på att träffa henne det sista året, ska det bli underbart kul att äntligen få se henne igen. Kul,kul...

Ikväll är det annars jobb på schemat igen.För första gången känns det ganska motigt att åka till jobbet idag. Tystnadsplikten förbjuder mig att avslöja något,men jag kan säga så mycket som att det är riktigt stökigt på stället för tillfället. Jag förväntar mig att jag har ett par hårda och tuffa nätter framför mig nu.Tur i oturen är att sambon är ledig och "rymmer" med hunden redan ikväll.Känns skönt,då jag kan behöva min dagssömn på riktigt dessa dagar...

Hans föräldrar firar guldbröllop och har begett sig iväg på resa,så sambon ska vara hundvakt ute i Nordsjö nu fram till söndag. Planen är väl inte riktigt klar än,men då det skulle bli kanonväder till helgen,så är väl risken stor att även jag kommer tillbringa den där. 150 meter till sjön och en hel trädgård att sola och grilla i. Det är ju inte att fördömma precis:-) Även Troja trivs ju ypperligt med att vara där och jaga katt och busa runt,så en helg full med hundbus,sol och bad(för hundarna) låter ju inte helt fel att fira in den första sommarmånaden med..

Inga kommentarer: