måndag 20 juni 2011

Bröllopsmiddag

I lördags var vi iväg på svärföräldrarnas bröllopsmiddag. De firar hela 50 år tillsammans och jag tror det kallas guldbröllop. Jag blir alltid lite imponerad av dessa långa äktenskap,då det faktiskt är mer vanligt att folk skiljer sig än att de håller ihop idag. Själv har jag aldrig lyckats hålla ihop ens ett förhållande mer än i 4 år. Börjar närma sig den gränsen även i mitt nuvarnade förhållande,så jag slår nog rekord till hösten... Jag skriver nog,för att man ALDRIG vet vad som händer,även om det inte finns några som helst grunder med mitt nog i detta inlägg.


Iallafall,under eftermiddagen bar det iväg till Gränna Hamnkrog där vi firade ordentligt med en riktig brakmiddag. Jag,som hamnat där en gång innan( för ett par år sedan),valde deras ganska kända räkbuffe. Som det sen njöts av kokta och rökta räkor,dressingar,rökt och kokt lax och ljuva små färskpotatisar,bröd och sallad. För 200 spänn får du äta hur mycket du vill,och jag kan varmt och gott rekomendera detta om ni vill ha en liten mysig kväll nu i sommar. Tror till och med att kaffet på maten sen ingick om man ville...



 

Inga kommentarer: