måndag 20 juni 2011

Pyssel och plock-söndag

I söndags när vi vaknade så öste regnet ner. Det fortsatte ösa ner under hela dagen och jag gick in i en liten pysselstämmning. För mig brukar dessa regndagar innebära antingen eller. Antingen blir det mys av det hela,eller så blir man fruktansvärt less och uttråkad.


Jag var tydligen på gott humör och fick en massa gjort. Tvingade ut sambon och hunden på en riktigt blöt promenad mitt på dagen och därefter kom jag igång och städade,bytte sängkläder,klippte hunden,smörjde in våra trämöbler och tog ordentligt hand om blommorna. Plockade överblommade,vissna blommor,klippte ner lite örter och frös in,samt  gick loss på en ordentlig rotblöta för alla växter. Planerade midsommarens alla matdetaljer och avslutade sen min kväll i soffan med lite egenhändig kebabsallad,tända ljus,ett glas rött och en bra kriminalserie vi spelat in sen tidigare. Inte så dumt alls,men nu vill jag dock att vädret ska vända om. Marken är ordentligt blöt och det närmar sig med stormsteg semester. Vill verkligen inte ha en repris på förra året med regn,regn och regn.....

Inga kommentarer: