måndag 20 juni 2011

Planerar midsommar

Snart närmar det sig midsommar och jag har fått äran (eller inte) att planera matinköpen. Gud va svårt det är att få ihop saker och ting för att det ska passa alla,och när dessutom  folk säger kanske om de ska komma eller inte. Ska man köpa mat så det blir över,eller ska man snåla,ifall det inte kommer så många av "kanske-sägarna"...Tror jag fått ihop det riktigt bra till sist iallafall, och jag tror till och med att jag har fått in rätt antal personer nu idag.

Ska erkänna att mina inköp blev betydligt dyrare än beräknat,men jag skyller inte på någon annan än mig själv denna gång. Jag vet nämligen att jag tagit på mig en del saker som varken är nödvändiga eller ens behövs,så då får man stå sitt kast. Jag har ju själv gjort listan;-)

Men idag har det handlats rejält. Jag har övervägt hur mycket 10 personer äter och jag kan lova,det är inte lätt. Har flera av de bjudna som inte äter sill,så det har plusats och tagits bort från menyn utefter vad jag tror kan gå åt.Jag har läst recept och försökt beräkna om dem utifrån oss och nu var det bara resten kvar....

 Då jag inte ville lägga på de andra att tvingas laga en massa mat,så har jag självt tagit på mig att göra paj,oststänger,räksallad och drink.Har även köpt potatis och bara det är inte lätt att räkna ut hur mycket folk äter;-) Blir att fixa lite i veckan som kommer nu kan jag tänka mig.


På fredag smäller det och jag kan bara hoppas att vädret är okej och att alla tar med ett glatt humör och försöker göra oss en fin dag. Lånad bild

Inga kommentarer: