torsdag 9 juni 2011

En runda diet till

Jahopp,då kör vi igen. Efter förra helgens bikinidagar har  ångesten inför min plufsiga mage börjat göra sig påmind. Folk säger ofta till mig att jag inte alls behöver gå ner i vikt,men ni ser inte "sanningen ". Mitt "problem " sitter runt mage(och rygg),och på överarmarna. Jag döljer det väl med ganska bylsiga tröjor/flecce under tre årstider,men nu är det den fjärde tiden och det ska vara lättklätt. Bikinidagar, och magen går verkligen inte dölja i det...

I söndagskväll bestämde jag mig därför att återigen införa lchf-dieten i mitt liv. För er som inte känner till den,så går den ut på att inte äta kolhydrater och få energi genom fett och protein istället. Jag har prövat detta innan med mycket gott resultat,då jag gick ner 7 kilo på 3 veckor. Mitt största problem är att jag älskar kolhydrater igentligen. Bröd,pasta och framförallt potatis är svårt att hålla sig borta ifrån i vardagen,men nu har vågen traskat upp så pass mycket att jag måste göra något.

Och än så länge går det. Är ju inne på dag 5 nu och har redan tappat dryga tre kilo. Vet att de första kilorna är vätska som försvinner av att kolhydraterna binder vatten i kroppen,så riktigt såhär fort går det inte att förlora i vikt efter en vecka sen. Dock ger det en fin morot att fortsätta när man ser att kilorna rasar och att det ger resultat.

Nåja,ska inte bli allt för viktfixerad för er,men återkommer så småningom med hur det går i fortsättningen...

Inga kommentarer: