söndag 12 juni 2011

Söndagskväll innan jobbet

Klockan springer på i vanlig ordning och jag ska försöka plita ner några rader innan det är dags för denna helgens sista jobbarpass.

Har haft en liten pysseldag i lugn och ro och både gottat mig några timmar i sängen och ändå fått lite gjort. Hade nämligen tvättid på förmiddagen och kom ner till en tvättstuga som var kaotisk i ordning. Eleonore gillar inte!!! Nåja,man vill ju inte bli någon bitterkärring,så istället för att reta mig allt för mycket kavlade jag upp ärmarna och storstädade hela tvättstugan. Det torkades maskiner,rengjordes filter och silar och till slut dumpade jag nog ut en halv flaska Ajax på golvet och skurade tills armarna värkte (lite överdrivet...). Det luktade sen så gott,att det inspirerade mig till att gå lös i trappuppgången på samma sätt en stund senare. Jag hoppas jag inte börjar göra "inbrott" hos grannarna snart och börjar röja där med......

När tvätten var upphängd på tork var jag fortfarande lite uppe i varv. Slängde mig som en liten apa mellan köksbänkarna och skurade mellanrummet mellan skåp och tak. Välbehövligt då de stackars dammråttorna fastnat i flottet och inte kunde springa iväg alls;-).

Sov sen några timmar och var väl sådär pigg när jag vaknade.Tog ändå tag i lite matlagning,då jag bara måste för dietens skull. Gjorde en lyxig biff med purjolök och bambuskottgryta. Mycket gott och minimalt med kolhydrater,perfekt mat. Ska ändå säga att jag inte fuskat något än, och det går bättre än förväntat med sug och sådant. Ingen viktminskning mer heller,men jag vet ju att det tar ett tag för kroppen att ställa om sig.

Problemen lär väl dock komma nu i veckan då det ska ätas borta en del. På torsdag är det sommaravslutning på jobbets bekostnad och vi ska ut och äta på kvällen. Svårt med menyer och veta vad man kan äta utan att peta bort för mycket. Vidare till helgen sen, var det dags att fira svärföräldrarnas 50-åriga bröllopsdag med åter ett resturangbesök. Känns ju så himla taskigt att sitta och peta i maten och alla tittar tråkigt på en och undrar om man är kräsen och bortskämd...Och som om inte det var nog. På måndag sen var det dags för p-möte med smörgåstårta.Blir en tuff vecka att motstå frestelserna som kommer,jag älskar ju mat....



 

Inga kommentarer: