tisdag 14 juni 2011

Ljuvligt och sött

Efter helgens arbete var jag trött. Var uppe hos Sandra och Devin på lite kaffe under förmiddagen igår,och möttes av en liten förkyld pojke. Ha,ha,jag har blivit lite blödig på senare tid och tyckte så synd om honom. Denna lilla näsa som behöver andas var täppt och ögonen var feberröda. "Min" lille plutt sov nästan hela tiden jag var där och jag hoppas han snart kryar på sig...



Efteråt var jag och handlade lite välbehövligt igen. Hundmat,ben och lite människoföda så man klarar sig några dagar igen. Undrar fortfarande vad den goa lilla människan på "Hund och katt" i Huskvarna tänker om mig när jag handlar så extremt mycket. Hon tror säkert jag har världens tjockaste hund,men är en bra (ekonomiskt) kund;-)

Hemma igen och jag var såå trött. Gick och la mig och ställde ingen klocka. Sven väckte mig vid 17 när han kom hem,och jag fick genast lite ågren för hur det skulle gå att sova under natten sen.

Tydligen extremt uttröttad och somnade in vid 21.00 igen. Vaknade vid 7 idag och räknade ut att jag sovit runt 14 timmar på ett dygn. Fortfarande seg i huvudet på morgonen,men jag vaknade till ordentligt efter en helt underbar tur ut med hunden idag.

Så underbart det var att traska ut precis efter ett morgonregn. Solen sken och vattendropparna glittrade i kapp med solstrålarna. Som tur är hade jag med mig kameran och fick föreviga lite på bild till er. Tyvärr går det ju inte uppleva helhetskänslan med dofter och natur på bild,men jag gör mitt bästa som fotograf att förmedla känslan;-)

 Efter halva rundan ungefär träffade vi på Leo. Leo är den "förföljande damens" hund,som jag berättat om innan. Idag var det dock en granne till "damen " (som jag nu fått veta heter Marie),som hade tagit med sig Leo ut på promenad. Vi slog följe och hade en kul stund tillsammans. Vi gick en liten omväg från den traditionella rundan och lät dem bada och busa av sig ordentligt.Så härligt att se lite lite hundbus... Vi traskade även in på rosariumet som ligger här i närheten och upplevde underbara dofter från alla rosor,pioneer och örter. Lycka!!! Måste gå dit och fota i lugn och ro snart igen:-) Här kommer lite bilder från dagen...










Ingen höjdarbild,men den visar ändå full fart och lycka i vattnet;-)
 

Inga kommentarer: