fredag 17 juni 2011

Avslutning

Låter som ett ganska tråkigt ord igentligen. Man avslutar och försvinner bort på något sätt.

Men i min mening,menar jag bara positivt idag. Har nämligen haft två avslutningar på två dagar...

Igår kväll hade vi sommaravslutning på jobbet. Bara inför semestern, och det var kul att få äta lite gott med goa arbetskamrater för att sen inte ses på några veckor. Jag hade ju tyvärr jobb på schemat,så min kväll slutade tidigt. Var lite lätt avundsjuk på mina kollegors vin och ölglas i glad atmosfär,men inte mycket att göra åt denna dag. På ett sätt var det även tråkigt att fira av chefen idag. Träffar honom en gång till på vårt nattmöte på måndag,men sen är det en ny "boss"  som tar vid efter semestern. Har sagt det innan,men jag har alltid gillat och kommit bra överens med chefen,så jag kommer sakna honom...

Kvällen avlöpte iallafall på Anna-Gretas i går. Tyckte maten (tapas) var god,men inte mer tyvärr. Vill inte säga att jag är kräsen,men jag resonerar såhär:

I menyn stog det att 4-5 tapas motsvarade en huvudrätt. Jag beställde 5 st och jag tyckte allt var gott. Men, för det priset,nej. Jag fick 4 klyftpotatisbitar(en "rätt"),4 scampi-räkor(en rätt),två vitlöksbröd,lite kronärtskaka och 4 bläckfiskringar på min meny. Vet inte det exakta priset,men ca 40-70 kronor per "rätt". Ca 300 kronor för ganka simpel mat ändå.Nope,jag skulle aldrig gå dit och betala för min mat igen. Gott,men inte överväldgande...
Men det var en trevlig kväll och jag var mer än lite sugen på att stanna kvar och festa loss med gänget. Dock var jag tråkig och for iväg redan efter ett par timmar till jobbet. Lugn natt där och ännu en avslutning.

Ja för som de flesta läsare vet,så jobbar jag ju på två ställen. Inatt var sitsa natten på "det lugna" stället avklarat och på ett sätt lite snopet. En klient iväg på resa,och av de resterande 4 på stället,så träffade jag bara en i natt,resten sov gott. Självklart skönt att de klarar sig själva och mår bra,men samtidigt,det hade vart skönt att iallafall få säga trevlig sommar till dem innan man går hem. Ytterligare nackdel med nattjobb,man kan inte väcka folk för socialt umgänge;-)...Säger ändå trevlig sommar till kollegor och klienter på stället,oavsett om ni läser eller inte,så är det ju tanken som räknas,och tänker på er jag gör:-)


I dag känns det annars rätt bra. Har en ledig helg framför mig och sen jobb måndag och tisdag. Känns helt otroligt att det sen är semester,men det är bara att tacka och ta emot. har igentilgen inga "roliga" planer inför semestern,men jag hoppas på att jag bara ska få koma tillbaka i normala gängor,vila upp mig och få njuta av lite små vardagslyxgrejer utan krav på mig. Det är väl det som kallas semester,att få göra som man vill och strunta i alla krav och tider...Efter en ganska tuff vår,tror jag att det är precis som behövs....


Lägger ut lite bilder från gårdagens jobbaravslutning. Har lovat chefen att inga bilder på honom publiceras,och är det någon annan som tar illa vid sig,ber jag er höra av er,så tar jag bort bilderna ni är med på direkt.










Inga kommentarer: