måndag 27 juni 2011

Städ och röjardag

Söndagen blev till en riktig städardag. Både Sven och jag satte igång med städarhänderna och det blev mycket gjort. Balkongfönstrerna putsades,inomhusfönster likaså,och jag klättrade på bänkarna och röjde bland kryddhyllor och skåp. Rengjorde dessutom ugnen mm. Dessutom hade vi tvättid och allt ifrån hundfiltar,lakan,handukar och kläder tvättades. Troja fick sig en genomgång med klippmaskinen och saxen,då jag ville visa upp en lagom skött hund inför vetrinärbesöket vi var på idag.

Utöver det blev det jobb... Skämt åsido,men har man en gång valt in på vägen med psykologi/psykiatri så står det nog skötare i pannan på en. Två telefonsamtal med problem som skulle förvandlas till lösningar,och energin tryter igen. Tre timmars telefontid avverkades... Jag hjälper er gärna,men snälla,jag är inte mer än människa och kan inte lösa världsproblemen ni ger mig.......Dessutom,jag vill ha semester,det står på min schemarad på jobbet att jag faktiskt har det!!!

Flera telefonsamtal med andra ord och utöver det var vi bara hemma på liljeholmen igår. Känns skönt nu att allt är städat och fint,men det finns naturligtvis mer att göra. Har dock tänkt vänta med det till några regniga dagar...Kvällen slutade med ett glas rött i soffan och en urkass deckarserie till det,som jag inte vill se igen!

Inga kommentarer: