måndag 27 juni 2011

Midsommardagen

Trots att midsommaraftonens dag blev ganska lugn på alkohol,så var jag rätt trött och seg nästa dag. Ni vet,att en människa som börjar komma upp i åren börjar tackla av med tiderna. Tänk när man för några år sedan orkade festa både tre och fyra dagar i sträck till långt in på morgonen,så kan man väl nu säga att man gärna går i säng ganska tidigt. Ha,ha,dem orden fanns inte förr....

Nåja. Lite sovmorgon blev det och sen var det redan mitt på dagen. Efter att ha ägnat en bra stund att lägga in foton på facebook,så var det dags att hämta hem min kära vän Troja igen. Vi sneddade bilen över Max och käkade nyttig bakfyllemat innan dess. 

Väl i Nordsjö,blev vi imatade jordgubbar och glass,innan vi for hem med två hundar. Freja,Svens gamle hund,har följt med oss till stan för att semestra lite. Ska vara ärlig och säga att jag inte är överförtjust men accepterar läget. Freja är en Vosthertik på dryga 10 år,och om det finns någon hund i världen som har ADHD,så är det hon. Totalt överaktiv och all ska gå i 110%. En hund jag aldrig för min värld hade köpt själv,och varje gång jag träffar henne så blir jag lätt nervös själv..

Men för Svens skull,han älskar naturligtvis sin hund,så får hon gärna vara här,bara han själv trilskas med henne när hon tokdrar i kopplet och stimmar runt som ett yrväder hela tiden....Jag avsäger mig hennes uppfostran och tar min lugna Troja istället:-)

Hemkommna igen och det blev inte mycket gjort. Lite goa hundpromenader,ytterligare bakfyllemat i form av pizza och slappt och slött i soffan.....


Inga kommentarer: