torsdag 9 juni 2011

Kaffe frukost...

Är ganska nyvaken än och sitter och får i mig kaffet här. De sista dagarna har bara gått och försvunnit, trots ledighet i ett par dagar. Har inte gjort så himla mycket utöver de vanliga vardagsgrejerna,men även de kan få en att bli både gråhårig och lätt trött. Att värmen har vart olidlig med klibbigt åskväder och kvav luft har säkert inte gjort saken bättre.

Igår tog jag en sväng till frisören. Kul att min "vanliga " frisör som vart mammaledig nu är tillbaka igen och det blev mycket tjatat i stolen idag. Även hennes man var där och goa skratt tillkom. Vilka härliga människor de är,önskar fler vore så glada och positiva här i världen,tänk var livet vore lättare att leva då.

En sväng till Willys blev det också,då lite dietmat behövde fyllas på i förråden redan. Mycket av det man "ska " äta är färskvaror och det går tyvärr inte handla allt för en veckas tid ens.Blir med andra ord många svängar till affären nu.

Lite dammsugning på det. Efter att hundmonstret doppat sig i Vättern på vår morgonpromenad,hade hon röjt runt ordentligt här hemma medans jag var borta. Hela köksbordet var fullt av sand och på köksgolvet låg det i högar. Hade städat dagen innan,men det var som sagt bara att plocka fram snabeldraken igen....Suck.....

Sandra och Devin tittade förbi en sväng under em,och resten av kvällen satt jag i telefon med en go kollega och Camilla. Tiden bara försvann ;-)

Idag ska jag åka ner till Camilla en sväng för lite umgäng. Svårt att få till tiden med alla man vill träffa,men nu kunde vi för en gångs skull båda två idag,så då ska det bli av. Lite kaffe och tjat brukar alltid pigga upp,och det behöver jag mer än någonsin nu..Pepp,pepp,pepp!!!

Kaffet är urdrucket och jag ska väl ta mig ut på promenad. Är mindre motiverad idag,då det regnar lite lätt. Men som ni vet,när det gäller regn finns det inga ursäkter att ta till gentemot hunden. Bara att klä sig och traska vidare....

Inga kommentarer: