tisdag 3 juli 2012

Grattis till mig själv!!

Ja, nu var det ett par dagar sedan jag hittade in hit. Lite bloggtrött och inget direkt som hänt heller. Inte heller idag har jag mycket att förtälja om mitt liv, men det kändes ändå dags att titta in här en sväng och visa att jag lever;-).

Idag har jag födelsedag... Ja, vad ska man säga? Jag gillar inte att bli "uppvaktad", jag gillar inte känslan av att känna mig ensam mitt i ett firande som inte finns. Flummigt?  Ska försöka förklara:

 Jag vägrar bjuda in någon på kalas, då jag inte tycker om kalas. Jag har ingen vidare bra kontakt med släkten, vilket gör att jag egentligen "bara" har kompisar att "bjuda" in om jag skulle vilja. Jag fyller inte jämt, inget att fira, och inte heller tänker jag "tvinga" någon att komma hit för att gratulera mig bara för att det ska vara så. Ingen har heller sagt att de vill fira mig, så dagen får gå obemärkt förbi helt enkelt. Ha, ha, jag låter sur och bitter, men så är inte fallet alls...

Jag har haft en fin dag, jag har bara inte firat den med kalas eller på något särskilt vis. Jag började istället morgonen med sovmorgon. Otroligt skönt bara det, då jag vart helt energilös i flera dagar. Gjorde mig en rejälare frukost än vanligt, och lyxade till det med både ägg och sill till mitt vanliga kaffe och macka. Satt sen i solen på balkongen, läste lite och försökte tacka alla som skrev till mig för att gratta på fb idag. Ett ganska intressant fenomen faktiskt!

Jag har ca 200 "vänner" på fb. Jag känner alla utom ett par stycken (bla en person som äger Trojas syster upp i Vänerborg och liknande "vänner" jag har), men det är ändå ganska få av dessa som jag har regelbunden kontakt med i verkliga livet. Jag vet inte hur många grattis jag egentligen fått idag, men jag skulle tippa på runt 70- 80 st om man räknar med sms och telefonsamtal också. Det intressanta?! Jag tycker det är trevligt att folk ändå skrivit/sagt grattis till mig, men samtidigt känns det ganska falskt. Inte bryr sig hon eller han, som jag inte träffat eller sett, på kanske 20 år, att jag fyller år idag.. Nja, blandade känslor om detta...Och för att inte låta mig själv vara ett dugg bättre än alla andra, så gör jag likadant tillbaka;-)....

Efter att solen försvunnit från balkongen, drog jag på mig stövlar, långbyxor och jacka... Det var varmt, men idag for jag sen till skogs. För att inte de jä****kla myggorna skulle äta upp mig, så var det nödvändigt med en massa kläder. Trots detta och en halv flaska myggspray, har jag fått några fina bett idag ändå... Var på 3 av mina svampställen, och det växer. Alldeles för små för att plockas, men det såg lovande ut för att åka tillbaka om ett par veckor igen:-) De små gula frodas ordentligt efter allt regn:-). Plockade faktiskt 4 stycken små rackare ändå. Camilla ringde precis när jag var på väg, och hon önskade ett par stycken till vovven sin. Det är visst fler än jag som tänker kantarellsök i framtiden, och jag fick stränga order om att inte peta på svamparna utan plast i mellan;-). Ordern utförd! Jag var noga och "besudlade" dom inte med min människolukt alls;-).

For sen hem till Jeanette en sväng. Tyckte jag skulle vara lite social denna dag och tiggde lite kaffe. Trevlig "tjöt" som alltid, och det blev lite längre stund än vad jag tänkt från början:-0....Det är ju så skönt att sitta ute i en trädgård när man inte har någon själv...

På hemvägen blev det en sväng till Ica Maxi. Köpte det sista till de smörgåstårtorna jag ska göra till helgen. Ja, för trots allt, så ville visst både far och mor komma till helgen. På olika dagar förstås, så de slipper träffas (suck!!!)

Opps, annat på g nu, får skriva mer imorgon....;-) :-)




Inga kommentarer: