tisdag 24 juli 2012

Meningslöst men....

Ibland blir jag glad över småsaker som förgyller min dag:-) Det händer hela tiden, men något som jag glatt mig åt i dagarna är en liten humla;-).

Jag la ut en bild på fb, folk trodde nog inte det var samma humla, skrattade lite lätt åt det hela...

Men ändå. En liten, liten humla kom och besökte mig för 4 dagar sedan. Jag la märke till den pga att jag ju är lite rädd för getingar, men såg att den lilla surrade saken var en liten bebishumla. Med riktigt orange rumpa och så liten så tyckte jag den var söt och hade den i minnet. Dag två samma sak. Orange rumpa och väldigt liten, jag tänkte det var samma, men visste ju inte. Satt och studerade den lite, den kom och gick ( flög) under dagen, alltid samma väg genom en springa jag lämnat mellan två balkongfönster på sidan av balkongen. Även igår (tredje dagen) kom den  tillbaka, jag blev lite glad, som en liten vän som kom och hälsade på. Tänkte för mig själv, det måste vara samma...

Studerade den även då, samma väg fram och tillbaka genom glipan jag lämnat i fönstret.

I går blåste det kaftigt och min ampel flög i golvet. Jag drog igen fönstrerna maximalt för att slippa detta. Tänkte inte alls på min humla.

Så idag gick jag ut på morgonen, tog med mitt morgonkaffe, särade på fönstrerna och njöt av solen, när jag hörde ett litet surr utanför. Precis där lilla humlan flugit in, fram och tillbaka i dagarna försöke den komma in igen. Jag öppnade glipan igen och han flög in till samma blomma han älskat i dagar.. Visst måste det vara samma humla som vill komma tillaka?!:-)).Alla fönster var ju öppna, den kunde flugit in var som helst utan just i glipan som var stängd idag....Jag blev glad, men vet inte om det är slut nu med hans besök nu... Han har pollonerat sig (heter det så?) i dagar nu och jag misstänker att det måste vara slut i mina blommor snart. Det har vart trevligt, så nu får vi se imorgon;-)


Inga kommentarer: