torsdag 5 juli 2012

Kökssysslor

Efter jobbet idag, for jag hem och satte igång att göra en smörgåstårta. I mina ögon låter EN smörgåstårta riktigt ynkligt, då jag säkert gjorde minst ett 10-tal förra året. Både min älsta brorsa Magnus, och farmor, bad mig göra dessa förra året. Då dels  till farfars 90- års kalas och dels till Magnus 40-års fest. Var rätt trött på det hela då, eftersom båda fyllde  år i februari, samtidigt som jag jobbade dagarna innan. Sandra var dessutom i 9-onde månaden med Devin, och var väl redan då på väg in i den kommande förlossningsdepressonen ( som kom sen) , och behövde mycket stöd och uppmuntran vid samma tillfälle...Det var en tuff period minns jag!

Men nu var det alltså en tårta det handlade om idag. Ska göra en till i morgon igen, men det känns lugnt iallafall. Ska ju få lite födelsedagsfirande nu i helgen av mor och far, så en tårta vardera. Jag vet att det kommer bli massor över, men inte kan man ställa fram en halväten tårta till dag två. Nä, det får bli två tårtor, och därmed en massa över!

Nope! Jag har frågat runt lite, är det någon som vill ha resterna;-). Björn (bror min), kommer och hämtar lite på söndag, och farfar ska få en bit då också. Någon mer som vill ha, så säg bara till, för här kommer det bli över massor???!!!:-) Någon som vill ha kaffe och "tårta" på söndag kanske?:-) Ej klar, ska garneras imorgon


Gjorde också en annan "miss" igår. Sist jag var hos farfar, så hade han mat i 4 dagar framöver. I dag skulle den vart slut, så jag hade planen instäld på att åka dit idag på fm för att fylla på. Offrade två timmar igår på matlagning åt honom. Förberedde allt väl med att skala potatis mm.

Ringde sen på kvällen för att tala om att jag skulle komma imorgon (idag), då farfar nästan skriker nej i luren... Ha, ha, då har han haft besök i dagarna, och vart och ätit hos andra, så han hade 3 dagars mat kvar, sa han. Jag sa inget, frös in det jag lagat, och lovat honom att komma på söndag istället. Dock var min skalade potatis kvar i kylen, så jag bjöd in brorsan på middag idag:-)

För javisst. Björn har nog inte fått "mina" köttbullar på ett par månader nu.. (tror han hade abstinens). Jag ringde igår och frågade: Vill du ha middag imorgon? Då jag talade om att jag ringt farfar, hade skalat potatis och behövde "hjälp" med att göra åt dem, så fick jag bara en fråga: Det blir väl köttbullar till? Ha, ha, vad go han är:-) Jag vet inte om mina köttbullar ens är något speciellt, men varenda gång jag bjuder hem honom, så är det bara mina köttbullar som det frågas efter. Det går inte bjuda honom på något annat, trots att jag faktiskt anser mig vara ganska duktig på annan mat också;-).

Ha, ha, väntar alltså in bror för lite köttbullemiddag idag:-) Kram

Inga kommentarer: