torsdag 5 juli 2012

Åhh, härliga , ljuva sommar...

Ha, ha, ännu ett inlägg för att "slippa" komma i säng:-). Nä, jag vill inte lägga mig än, solen skiner, fåglarna kvittrar och jag bara kan inte slänga igen dörren och krypa ner och sova:-).

Träffade Robert igår (och Camilla)... Robert, är Camillas hund, och vi hade en härlig förmiddag tillsammans igår. En tur runt Rocksjön, lite bad och lite bus på det. Vi avslutade det hela med lite kaffe på min balkong sen. Jag blev kär! Jag har ju träffat Robert innan förvisso. Troja och han lekte lite för väldigt många månader sedan nu, men då var han valp, och inget "särskilt" som utmärkte sig.

Men nu... Herregud! Vilken otroligt trevlig hund! Han hade ändrat sig så mycket sen jag sist såg han, och nu var han en ståtlig herre på hela 10 månader;-). Raserna kan man bara skratta åt, men hur lyckat kan det bli;-) Robert är verkligen en 5-vägskorsning, och det första jag frågade Camilla igår var om det var Schnauzer i honom. Han var svart, skäggig, och hade Schnauzerns långa "ögonhår" i ansiktet. Nej, ingen Schnauzer alls, men väl labbe, golden, pudel och bordercollier....Blandras i sitt bästa skick:-)

 Jag är såååå glad i Camillas engagemang med att göra honom till "jobbarhund" inom psykiatrin. Han är numera "anställd" som "promenadhund"och sällskap, för de psykiskt sjuka vi båda jobbar med men inom olika "enheter" i kommunen ).  Det kan öppna många vägar i framtiden för alla hundfrälsta och djurägare som har problem med hundvakt/dagis/passning när man är på jobbet:-). Hälp oss, ge din åsikt när tillfälle ges att få ha våra djur i vården! och samtidigt göra folk med problem/sjukdommar glada och nöjda. Det är bevisat, djur förbättrar hälsan!!!

Ha, ha, vilken päls, vilken go hund. Är helt kär, och otroligt glad att denne hund kommer bli min kommande valps "bäste vän". Nja, om de blir vänner återstår väl att se, men det är Camilla (och Robert) som är min framtida nattmatte/husse;-). Känns otroligt bra med en så cool hund, en bra vän, och en hem där hundar får vara hundar:-) Känner mig lyckligt lottad som får denna chans i mitt liv<3.

Vi har redan bestämt att "vi" ska fira nyår ihop nu. Jag, Camilla, Robert och "min skit" Inget hundra bestämt än, men troligtvis blir det att hyra en stuga ute i skogen och bara komma bort från raketer och folk (ska bara se om jag får ledigt från jobbet först, då nyårsafton inte är den populäraste natten att jobba på året, inte ens för en vikarie som raggar tider och pengar)...

Ahh, vad jobbigt det känns... Här sitter jag med mina drömmar och mål, men har inget att lägga fokus på...Blir det en valp? Faan, jag längtar mig tröttt, och trots att jag bett "min" uppfödare om hjälp att hitta en annan hund nu om det inte tar sig med hennes, så vet jag ju ingenting....Jag MÅSTE få ha en liten going snart. Det är inte samma sak att låna/vara hudvakt åt någon annans hund. Jag vill ha MIN lilla älskling,  med allt vad det innebär med allt jobb och slit framöver<3....









Inga kommentarer: