söndag 8 juli 2012

Kurar...

Fy, som det regnar. Ska hela sommaren bli såhär, eller finns det någon möjlig chans att man kan få någon fin vecka på sin semester? Tycker synd om dem som redan haft sin semester och börja jobba imorgon:-( Är samtidigt glad över att jag själv, dels bara tagit 3 veckor och har sen semester i år. För hur trött jag än är på jobbet just nu, så känns det nästan som det kvittar att vara ledig om det ska vara såhär...

Men ändå. Jag har haft ett par trevliga dagar och haft, kanske inte fullt upp, men ändå haft en del att göra. Hade ju Björn på middag här i torsdags, och efter att han stuckit iväg igen, så var det bara till att sova en stund och åka till jobbet.

Under fredagen hade jag en sådandär "ick- sova-dag" igen. Var och handlade lite efter jobbet, åkte hem, garnerade smörgåstårtan och dammsög av här lite snabbt. Pappa och Eva var sen här och fikade i några timmar. Trevligt, och man får säga stort grattis till husköpet de gjort nu, och önska dem lycka till med allt. De kom nämligen hit precis efter att de vart och skrivit papprerna på banken. Inflytt om ett par veckor tror jag det var, men mitt i detta ska de visst utomlands också. Mindre bra planering kanske, då de tar över huset 2 dagar innan de ska åka bort;-)

Efter att de åkt hemmåt igen var det bara att ställa sig med nästa smörgåstårta. Egentligen gillar jag att göra sånt här pyssel, men jag får nog snart hitta på en ny variant av tårta. Börjar själv bli ganska trött på just denna sort nu, och eftersom den innehåller en jäkla massa räkor, så skulle det vara smidigt med en variant utan. Det är såååå tråkigt att stå böjd över diskhon och skala i flera timmar (jag överdrev bara liiite med tiden nu;-)...Ungefär som när man kommer hem från svampskogen och nästan vill slänga svampen för att det är så tråkigt att rensa..

Igår var det sen dags igen. Upp och hoppa för att garnera nästa tårta, diska av efter mig, och sen duka upp för nästa gäng. Jag hade räknat med att mamma och Krister skulle komma, men så ringde telefonen lite och det slutade med att både mormor, Björn, Sandra och Devin skulle komma också. Fullt hus i min lilla lägenhet, och Devin är väl inte i sin bästa ålder för mitt icke barnanpassade hem;-) Vågar knappt lämna honom några sekunder längre, för då hör man bara hur han kastar ljusstakar i golvet, eller river ut jord från blomkrukorna annat i något annat rum:-0....






Strax efter att de farit hemmåt kom Karin. En av mina äldsta vänner från tonåren. Människan bor i Vaggeryd. Vad kan det vara dit, kanske 3-4 mil. Och ändå, vi träffas knapptst mer än 1 gång om året. Det är tragiskt att det ska gå så långt mellan gångerna, och därför var det iallafall jättekul att få hem henne igår. Vi satt och tjötade i nästan 9 timmar på balkongen, jag med vin, hon med kaffe. Tände lite ljus, käkade smörgåstårta, chips och bara öste ur oss ord om allting här i livet. Mysigt! Tiden bara rusade iväg, och jag var smått chockad över att klockan redan var 01 när hon började prata om att det var dags att åka hemmåt. Ja, herregud, vi måste snart ses igen, vi har ju inte hunnit prata färdigt än;-) Men jo då, vi har bestämt att ses redan nu på semestern igen. Kul ska det bli, och då får det blir vin för oss båda:-))....

Idag var det däremot väldigt segt. Trött som sjutton när klockan ringde. Upp och fixade mat till farfar och sen iväg mot Forserum. Farfar var på gott humör, och han berättade att han skulle vara med i tidningen snart. Jag frågade lite på skoj vad han hade gjort nu?;-).. Kan inte annat än småle lite åt honom, han är helt oförutsägbar ibland... Det har tydligen vart en person hemma hos honom nu i veckan och intervjuat honom. Varför? Jo, för att han är ute och går så mycket !!!!!( vi snackar ett par, tre mil om dagen oftast). Ja, herregud, ett litet orginal är han allt, min lilla farfar. Ni som har smålandstidningen får hålla koll på måndag den 16:e. Det var då han sa att det skulle komma med i tidningen iallafall;-).

Hemkommen igen och regnet fortsätter att ösa ner. Jag tar mig en ordentligt lat dag igen och kurar ner mig med dator, telefon och tv i soffan. Mer krav på livet har jag inte dag, och faktiskt är det riktigt skönt nu efter att ha haft folk hemma nästan hela helgen:-) Egentid när den är som bäst, och trots det eviga regnandet så är det lite mysigt med lite tända värmeljus, en värmefilt och myskläder, utan krav på något och höra smattrandet mot rutan:-) Ha det fint på er

2 kommentarer:

Monica W sa...

2-3 mil... Jösses, jag skulle dö :-)

Eleonore sa...

Ja, och ibland upp till 4 mil!!! Han är lite galen, precis som en annan;-)..Ska se om jag får tag i artikeln sen, för det skulle visst bli en helsida om "gubben":-))