fredag 20 juli 2012

Deprimerande

Usch... Idag vaknade jag upp på sådär dåligt humör som man bara gör ibland. En sådan dag när precis allt är tråkigt, trots att inget har hänt ens en gång. Nä, fy vad jobbig bara känslan är, ta bort den någon!!!

Annars har jag haft ett par fina dagar nu innan. Lördagens lilla grillfest gick fint. Många glada skratt och jättegod mat. Jag tar inte åt mig äran alls, då Sophias vårrullar och kycklingspett bara smälte i munnen tillsammans med Jannies potatissallad:-).  Dock blev det så otroligt mycket mat över att jag fick ringa redan på kvällen, till min "slasktratt" till bror;-) Kom och hämta mat!!!!, Och det gjorde han gladeligen och fick med sig mat för flera dagar framöver...En härlig kväll som sen avslutades med att även Emmelie tittade ner en sväng och tjatade loss med lite frisk blod.




Morgonen efter var lite tyngre... Vaknade upp lite tung i huvudet och det första man ser när man kommer ut i köket är världens diskberg över hela bänkarna. Phu, jag försökte ösa undan lite så jag kom åt kaffebryggarn bara.... En treo och lite kaffe på det, och ett uns av lite energi återvände igen. Tog tag i diskberget och var lite tacksam över att mina gäster aldrig ville gå in och sätta sig i vardagsrummet igår. Nu var det bara köket som var lite rörigt och faktiskt ganska snabbstädat när jag väl kom igång.

På eftermiddagen tittade Sandra, Björn och Devin ner på lite kaffe. Visst är han alltför go lille Devin, men han är i en jobbig ålder. Lite matt och slö som man var själv, och en lite gnällig Devin med egen vilja på det, var lite jobbigt... Men han hjälpte mig iallafall att rensa gårdagens chipsskål, så när de for vidare sen var det bara att plocka fram dammsugaren för andra gången samma dag. Chips överallt;-)



Resten av kvällen låg jag bara i soffan och blev väldigt förvånad när jag tittade till på klockan. Halv ett, och jag som då trodde hon var typ halv elva eller något sådant. Direkt i säng och vaknade faktiskt inte förrän 09.40 idag. Jag vet inte när jag sov så länge sist utan att ha jobbat eller gjort något särskilt på kvällen / natten innan.

Lite sol idag på förmiddagen och det blev kaffe och frukost på balkongen. Äntligen lite sol igen, trodde jag..Men säg den lycka som varar!! Två timmar senare öser regnet ner igen och det är kallt och rått. Lampor tända inne mitt på "ljusa" dagen, långärmat, långbyxor och jag fryser ändå. Vilken jäkla sommar!!!!

Mer kaffe blev det sen hos Emmelie. En liten "tjötstund" innan hon for iväg och jobbade. Själv satte jag igång och lagade mat till farfar istället.  Ska dit imorgon fm, efter jobbet, tänkte jag.

Är faktiskt lite trött på detta mellan varven, men får väl bara gilla läget antar jag. Det är väl det att jag känner mig lite less på allting idag, och då blir småsaker lite större än var de egentligen är. Klart jag inte ger upp lilla farfar så lätt, men visst hade det vart skönt om man slapp någon gång ibland... Känslan kommer gå över snart, bara denna helgen kvar nu att kämpa på med jobb och allt. Semester på måndag morgon, då blir allt lättare igen:-)). Kramar till er alla.

Inga kommentarer: