tisdag 24 juli 2012

Dåligt uppdaterat..

Ja nu var det några dagar sedan sist igen.. Kommer nog bli lite såhär nu i sommar, då det ju faktiskt händer att jag går utanför hemmets fyra väggar någon gång ibland;-)..

I går började då äntligen semestern. Ett lugn som sprider sig i kroppen och såå skönt att koppla bort allt för en stund. I går blev det inte så mycket gjort här. Började med att plocka i ordning lite här hemma, bara för att sen kunna koppla av lite. Senare under dagen kom Björn och Devin på besök. Jodå, ungen är go som få, men klåfingrig till tusen. På detta besök hann han med att doppa min tvdosa i en skål vatten, riva ut jord från en blommkruka, samt tigga till sig några kakor, gå omkring med dem och smula ner. Bara att plocka fram dammsugaren för andra gången sen..

Ungefär en halvtimme senare hörde jag ett krasch från balkongen. Mina fina petunia blåste rätt ner i govet !! Bara att plocka fram dammsugaren för tredje gången idag....Kände ändå en stor tacksamhet att ingen fick den i huvudet utanför, men också att det hände ca en halvtimme efter att Devin satt precis där under...

Precis när jag skulle hoppa i säng på kvällen så hörde Emmelie av sig. Hon hade en kompis hemma, drack vin och undrade om jag inte ville komma upp en sväng. Var egentligen inte alls pplagd för detta, men gjorde det ändå. Blev trots allt en trevlig avslutning på första semesterdagen. Emmelie och henne kompis Linda är verkligen ett par upplivande, pigga och glada tjejer. Jag blir glad av att träffa dem helt enkelt:-)

Idag vaknade jag upp till sol. Inget kunde kännas bättre eftersom det nu regnat nästan var eviga dag på denna sommaren. Blev såklart balkongfrukost och det var nästan så att jag började klaga på värmen. Riktigt varmt och svetten rann. Hoppade därför istället ut på gården och gud så skönt att äntligen få ligga och sola på riktigt. Sen helt plötsligt hoppade en granne ut till mig. En kvinna i 70-årsåldern, som alltid vart gullig mot mig. Hon hade med sig glass och kaffe och vi hade flera timmar av  trevligt tjat och sol.

Tänk vilka otroligt fina människor jag har runt omkring mig egentligen, och då pratar vi ändå bara om grannar:-). Ann-Magrethe som denna kvinna heter kan också tänka sig att ställa upp som lite hundvakt om det krisade. Blev dock lite förvånad när hon sa: Bara ring om det krisar sig när du ska jobba, så kan jag komma ner och ligga i din säng, för när de är så små biter de sönder saker, så då vill jag inte ha den hemma... Ha,ha, kändes lite på gränsfall (till och med för mig) till intimt att ha henne i min säng, men känns ändå bra att jag vet att det finns så mycket folk som vill mitt bästa och hjälpa mig.

Annars har det vart den stora tvättdagen idag. Missade förra veckans tvättid och hade verkligen ett berg av tvätt idag. Bara att sätta igång nu i eftermiddag och jag är snart klar nu, bara lite torkning kvar..

Och som ett brev på posten så ringde Björn. Önskade sig lite barnvakt nu ikväll. Klart man ställer upp.. Så nu är goungen här igen. Idag hann jag barnsäkra hemmet innan, och han har vart lugn som en filbunke ikväll. Jag har satt igång en Emil i Lönneberga- film, hällt upp lite chips i en plastbunke och han sitter som ett ljus och tittar. Snart dags att försöka natta honom lite tills föräldrarna kommer och hämtar honom vid halv elva tiden. Får väl se hur det går, både borta och i värmen idag....

Men nu ska vi titta på Emil tillsammans, så jag säger bara till er att ni får ha en riktigt goer kväll så länge:-)

Inga kommentarer: