torsdag 26 juli 2012

Ledighetsaktiviteter

Gårdagen blev ganska slö fram till eftermidagen, då jag fick försöka sätta ordentlig fart istället. Mat till farfar skulle fixas, övernattningsväskan skulle packas, och sen bara upp med humöret på topp, för en grillkväll i Forserum...

Så superhärligt. För en människa som bor i lägenhet, så tror jag inte de som bor i hus kan förstå hur mycket en kväll i en trädgård kan betyda. Nåja, jag reserverar ig lite med de orden, då de där getingarna som flög runt mig igår, inte finns inte i stan. DET uppskattar jag också, att slippa dem;-)

Men tack Pelle för ditt underbara kött, vilken grillmästare du är, och tack Jeanette för sovplatsen, vinet, servicen och allt annat fint ni ordnat. Att ni är trevliga och underbara människor på det, så gjorde ni kvällen underbar:-))



Efter att ha sovit gott, fått i mig både kaffe, frukost och tjatat vidare en stund, så for jag till farfar.
Allt lugnt där, fyllde på med mat och for ganska snabbt hemmåt. sen Fick med mig repotaget om honom hem( från Jeanette) och fotade det.. Synd ni inte kan läsa det här, för det var bra skrivet:-))


Hemkommen sen, och mest bara slö och slappt här. Träffade på en granne här som skulle till Gotland idag, men inte hade någonstans att bo. Kampingarna var redan fulla, men de skulle tälta och åkte lite vind för våg.. Jag ringde min arbetskollega och fixade detta till dem. Ha,ha, vad skönt det är att kunna hjälpa till, och nu har de tältplats med dusch på min kollegas nybyggda  vandrarhem:-)).

Håller också på med lite annat bus, men det får vi ta en annan dag när jag vet lite mer om det hela. Har visst blivit lite vild och galen nu tydligen;-)

Nu är det bara tvn som gäller ikväll och tidigt i säng. Trött, slö, slapp och lite nyfiken på livet. Slänger in ett par bilder på goungen Devin som jag tog när han var här i förrgår. Sååå nöjd med lite chips och en Emil-film...Själv avsltar jag och säger trevlig kväll på er,kram





Inga kommentarer: