torsdag 5 juli 2012

Jag vill ha semester NU!!!

Jobbat i natt. Är egentligen rätt trött och borde sova... Undrar ibland om jag är lämpad för nattarbetare överhuvudtaget:-0.. Ja, alltså, det är ju inte det att jag inte klarar av att jobba natt, men ibland undrar jag hur länge min kropp ska orka. Jag är nämligen en riktigt slarva med att ta hand om mig själv. Och sova, ja det gör jag när jag har tid och vill/ måste av ren utmattning. Jag har noll diciplin på mina sovtider. Ibland sover jag inte mer än ett par timmar på flera dygn, tar däremot gärna en tidig kväll när jag är ledig, och sover ut ordentligt istället. Sen är jag på det igen, återhämtningen är klar på något konstigt sätt... Jag vet att jag borde skärpa till mig med detta, men det är ju så mycket man vill hinna med på dagarna också...

Men jag vet inte... Kanske har jag en hel fantastisk återhämtningsförmåga. Jag har ju jobbat skift eller natt i nästan hela mitt yrkesverksamma liv, och det har ju fungerat ganska bra hitintills. Jag har inte haft en sjukskrivningsdag på nästan 7 år, om man bortser från när jag bröt foten för ett par tre år sedan. Då var jag hemma ca 6 veckor, men var ju inte sjuk i den bemärkelsen på det sätt som kallas sjukdom. Var också hemma ett par dagar då farmor dog förra året, men det var ju mer pga att vaka vid dödsbädd och vara ett stöd för farfar sen. Jag var ju inte sjukskriven, utan mer "ledig" för vård av anhörig/dödsfall i ett par dagar.

Ja, ja. Just nu är jag sååååå trött på jobbet. Har inget att klaga på alls egentligen. Vi personal har det jättelugnt just nu, då flera klienter är inlagda på Ryhov och en del är hemma på "sommarsemester" hos anhöriga. Det låter väl elakt att säga, men det gör väldigt mycket på arbetssituationen, att en del av dessa är borta. Allt är betydligt mer lugnt och stilla än vanligt...Men ändå, jag bara längtar efter lite semester just nu, och vill slippa tänka "psyk" under några veckor. Få min hjärna att reparera sig från allt tjat, hallucinationer, schitzofreni, skrik, bråk, konflikter och udda beteenden. Puh, vad är det jag jobbar med egentligen, inte konstigt att man blir folkskygg mellan varven??!!

2, 5 vecka kvar, sen säger jag hejdå på 3 veckor! Ska bli så skönt!!!

Inga kommentarer: