söndag 29 juli 2012

Skenade nog iväg lite...

Jamen, i fredags var jag på date.. Nåja, date och date, men jag hade en kväll tillsammans med en man iallafall.
Blev ni chockade?;-)... Var inte det, bara mitt liv som skenade iväg en liten stund för mig, och nu är jag ännu mer säker på att jag faktiskt vill leva själv och trivs väldigt bra med det. 

Inget ont, och inget gott heller förde det hela med sig. Det var grillat och det var vin. Det var tjöt och musik. Hade inte otrevligt, inte heller superkul. En helt okej kväll  med sol, mat och dricka ute på landet. Där var det stopp för mig och mina känslor. Nåja, jag sov faktiskt över också (i gästrummet), men hann åka hem innan mannen i huset vaknade. Och nej, jag smet inte, jag skrev en lapp innan jag åkte, och med tanke på att jag hörde av människan senare sen, så hade han sovit till 14.00.. Vad skulle jag liksom göra, jag hade tråkigt, ville hem....Slut på historien, detta var inget mer intressant, än var denna kvällen var.

Gårdagen var hur lugn som helst. Slöade mig igenom hela dagen. På kvällen ringde Sandra och var sjuk, undrade om jag kunde åka och handla lite åt henne. Gjorde detta, och var uppe en snabbis där på kvällen. Sen började magknipet. Ska inte anklaga min älskade pizzeria, men det kom ett par timmar efter att jag vart och hämtat mig just en pizza. Sparade halva till idag, och tvekade om jag skulle äta eller slänga. Jag åt (jag älskar ju deras kebabpizza), och än har inget hänt iallafall. Var nog kanske lite känslig i magen efter "grillkvällen" bara...

Idag har jag vart lite aktivare. Började förmiddagen med att städa av lite nogrannare här hemma. När det var rent och prydligt här, jag for sen iväg till svampskogen. Oj, så de små rackarna har växt, bara på 1,5 vecka...Nu börjar vi komma igång lite med det hela:-)

Fick bara ihop 3 liter, men då får man inte glömma att jag var på endast två ställen, där jag vet sen innan att det växer svamp. Det är heller inte mina "stora" ställen, utan endast ett par småställen jag åker för att "plocka av". Gött, nu leder jag tävlingen, men jag leder nog också myggbetten. Hel****e var mygg det var. Trots långbyxor, långärmat med luva, och myggsprej, så surrade och bet de mig sönder och samman. Höll på att få panik ett tag, men kunde ju inte lämna svampen...

Tog en snabb sväng förbi mor min sen, och fick lite kaffe. Själv delade jag ut nästan hälften av svampen till dem för att slippa rensa. Jag avskyr det!!! Jag kan vara rätt snål med "min" svamp i vanliga fall, men i år... Jag vet att jag kommer få ihop mer än vad jag någonsin orkar äta upp. Varför inte glädja någon annan. Trots allt, jag har gett bort allt i år hitintills, förutom hälften av det jag plockade idag.

Så hemkommen igen. Har vart uppe och hämtat Eva och Pappa på flygplatsen, de hade haft det varmt och gott på Rhodos. Känns ändå skönt att ha dem hemma igen. Jag är väl som en hund, jag vill ha flocken hemma och vill veta var de är och att de har det bra;-)...

Och nu. Svampen är rensad och jag njuter. Precis som jag skrev på fb, det är en så himla skön känsla det här. Hemmet är nystädat, man åker ut i skogen, hittar sitt guld. Kommer hem lite smutsig och svettig, med granbarr och spindelnät i håret. Hoppar in i duschen, känner sig ren. Rensar svampen och sätter på plattan. Rengöringsmedel, schampo och skog blandar sig, och alla måsten är borta..Mitt hem är min borg, jag älskar mitt liv, mina ibland galna upptåg som alltid slutar med hemmets lugna vrå till slut:-) Kram på er<3<3<3

Inga kommentarer: