onsdag 4 juli 2012

Fortsätter

Ja, nu är jag tillbaka igen:-) Blev ett snabbt avslut igår, då jag mitt i skrivandet fick besök av Emmelie (grannen). Hon bjöd upp mig på lite fest, samtidigt som hon var och hämtade sin post som ALLTID kommer till mig. Jag fick snabbt slänga mig i duschen och sen traskade jag upp två våningar. Därav att jag inte hann avsluta riktigt här igår..

Ja, det här med hennes post...Jag förstår att det kan vara lite snurrigt, då vi båda heter E Andersson och bor i samma trappuppgång, men förra veckan hörde jag när brevbäraren kom, och var ute och pratade med honom. Jag sa som det var, jag får Emmelies post var eviga dag, och det vore bra om ni känner till att vi är två med nästan samma namn här. Det funkade tydligen inte, då jag redan nästa dag fick hennes post igen, och igen och igen. Det är väl ingen katastrof i sig, men lite smått irriterande att alltid behöva springa upp dit varje dag, jag vet ju inte hur viktiga papper hon får med posten...

Iallafall. Kvällen igår avslutades alltså med lite "party". Trevligt att träffa lite nytt folk, och igår var det ett gäng från kriminalvården som var bjudna. Jättetrevliga allihopa, men lite utanför känner man sig ändå. Det blir ju alltid lite "interna" skämt och skratt med folk som redan känner varandra. Det blev iallafall en trevlig avslutning på dagen, även om festen inte var ämnad för mig egentligen;-).

Idag är det annars slut på ledigheten igen. Två nätters jobb väntar nu, och imorgon ska jag försöka att både hinna med farfar och slänga ihop en av smörgåstårtorna till fredagens besök av pappa och hans dam. De ska förresten skriva papprerna på huset på fredag, så nu är det nära med flytt. Jag tycker det ska bli kul att få pappa lite närmre, och jag ser även fördelarna med en trädgård att kunna utnyttja lite ibland. Att den var inhägnad med staket nästan hela vägen runt, låter bra för en liten vovve också;-). Det ligger dessutom en pol i trädgården, och det gör ju inte saken mindre attraktiv direkt;-)

 Avslutar här idag med lite foton från min skogspromenad igår. Kram på er









Inga kommentarer: