torsdag 30 december 2010

Så där ja......

Igår fick jag ett telefonsamtal som gjorde att min lediga vecka förkortades.. Jobbet ringde,kris på folk och jag tackade gladeligen ja till att jobba en extranatt nu. Ska erkänna att jag igentligen hade valt att vara ledig,men samtidigt så tänkte jag på dendär tusenlappensom som saknades i min budget... hur härligt som helst att få in den nu, och eftersom det är storhelg nu till nyår kan jag nog räkna med ytterligare några kronor utöver det:-)

Precis nu ringde dessutom ytterligare en arbetskamrat och gav mig ett par timmar extra nästa helg,så stort grattis till mig själv nu!!!!

Och så måste jag ju få skryta lite till med mig själv. Trots en dålig natts sömn,och en trött Eleonore idag så har jag tagit mig iväg för träningen idag. Började med 1 timmes promenad med hunden och sen bar det iväg till Rosenlund. Tog det lite lugnt första gången med kondition på crosstrainern, och var halvdöd efter 30 min. Trodde jag skulle orka en halvtimme,men ska erkänna att jag stannade till 3 gånger och vilade i 1 minut varje gång. Trots allt ganska bra start,då jag ju faktiskt hoppas på ett betydligt bättre resultat efter rökstoppet också (två dagar kvar).Sprang ner och duschade snabbt och plums ner i bassängen. 1200 m där, innan jag kände mig färdig för idag.Utnyttjade bastun några minuter även idag och det var skönt:-)


Hade väl hoppats att kunna varva ner en liten stund hemma sen,men strax efter att jag plockat upp mina svettiga kläder så började hunden pipa. Ut snabbt,då hon var dålig i magen. Det blev alltså ytterligare en halvtimmes promenad innan jag nu satte mig här med dagens nyttiga lunch. Gravad lax,keso och ett knäckebröd. Riktigt gott faktiskt.


För mig är det nu dags att börja tänka på middagen. Tiden går så snabbt och jag måste hinna sova lite innan jobbet i natt också. Imorgon är det ju självaste nyårsafton och då ska det ju vara något gott att äta till kvällen också. Har bjudit in Jennie och Björn och Sandra och Björn (många björnar) och ska se till att de får smaka min helstekta oxfile med kantareller, som gratineras med grädde och ost det sista och serveras med klyftpotatis och grönsallad. Låter väl inte så dumt?! Har dessutom tänkt mig en lättare förrätt med smördegsinbakad skinka och philadelpiaost. Ingen efterätt,men väl en ostbricka till senare kväll om någon är sugen då. 


Så om det nu inte blir något skrivit imorgon så vill jag härmed önska alla människor ett riktigt gott nytt år och en stor önskan om att ni alla får det riktigt bra:-)

 

1 kommentar:

MAX (©) HOBSTIG sa...

Får man hälsa och önska dig en god fortsättning på det nya året :-)