tisdag 28 december 2010

Julafton

Julafton förflöt bra mycket bättre än vad jag hade hoppats på. Trodde nog jag skulle sitta halvdöd i soffan efter en jobbarnatt,men energin höll i sig någorlunda och någon timme innan gästerna kom hade jag fått allt,så gott som,klart. Glöggen stog på uppvärmning och det doftade jul i vårt hus;-). Maten blev bra,sånär som att Janssonen inte var riktigt varm,men det verkade som att det gick hem ändå. Det blir ju alltid en massa mat över,men inte mer än att det faktiskt har gått åt i dagarna. Det gäller bara att vara nog uppfinningsrik med att hitta på vad man ska göra med det. Pappa skickades hem med lite Janssons,prinskorv och köttbullar och det som var kvar av det sen, åt jag och Björn till kvällen sen.
Pappa,farmor och farfar for hemmåt vid 18-tiden,men sen fortsatte Björn,Sandra,Sven och jag till framåt midnatt. Sandra satt nog i och för sig och led mesta tiden,då hon hade feber och mest var dålig:-(.... Nu i efterhand vet jag att hon åkte på bihåleinflammation,så jag kan ju bara tänka mig att det var mindre kul......Nåja,det var en av mina bättre julaftonar i mitt liv,så jag får tacka inblandade för sällskap och fina paket. Mest glad blev jag över ett presentkort på massage. Herregud vad jag både behöver och längtar till den dagen jag ska utnyttja det. Borde vara något man unnar sig regelbundet,men jag är alldeles för snål för att slänga ut så mycket pengar på mig själv i vanliga fall,så bättre kunde det inte bli:-) Ska verkligen planera in en skön dag för detta....

















Inga kommentarer: