onsdag 15 december 2010

DÅLIGT UPPDATERAD........

Nåja,efter att jag la ner min förra blogg så är det många tappade besökare. Finns flera jag inte ens lämnat min nya adress till,och med tanke på mitt dåliga skrivande så......

December kan igentligen bara sammanfattas med stress och kaos. Jag har städat,pysslat,bakat,handlat,fixat mat och försökt få tiden att räcka till varje dag. Men just idag ska jag strunta i allt och alla.....Vägrar svara i telefon och ska bara varva ner lite.  Ta mig en runda med hunden och njuta av att det faktiskt är riktig vinter och jag har en ledig dag.

Igår skulle jag på jobbets julfest. Hade sett fram mot en bra biofilm och god buffemat på det. Nya kläder var inhandlade och efter bion skulle vi ha sammankomst på ett uteställe (Olearys) för att ta en öl med kollegorna innan vi åkte hemmåt. Hade i huvudet planerat in schemat med hundpromenader,busstider och allt,men hade förbi sett en sak.... Jag mådde inte bra! Jag hade jobbat under natten och självklart var jag trött på morgonen. Inget konstigt med det,men när tröttheten gick över i ont i magen och jag frös som fasiken,så var det inte kul längre. Tog ut hunden på kortare promenad än vanligt och gick och la mig sen. Ställde klockan till tolv och vaknade upp med huvudvärk och ännu tröttare än innan. För att hinna till bion var det en timme kvar till bussen skulle gå och då skulle jag både hunnit duscha och rasta av hunden innan dess. Så,jag la ner.... Orkade inte stressa och jaga en dag till. Tyckte lite synd om mig själv,men även jag har mina gränser.

Såg sedan på facebook att filmen vi fick se var underbar och att alla haft kul. Ångrade mig lite,men var fortfarande ur form på kvällen sen. Vad är väl en bal på slottet?!.......Tänkte att det var min vanliga otur att bli sjuk nu lagom till julfirandet,men vi får se. Är inte fullt så matt just nu och efter 12 timmars sömn i natt också,så kanske jag kan klara mig ifrån sjukdomar ett tag till. Har ju inte vart ordentligt sjuk på 5 år,så det skulle väl sitta fint med någon influensa lagom till att vi ska fira julafton i mitt hem i år (ironi!).....

Inga kommentarer: