onsdag 29 december 2010

Nöjd och belåten med livet i behåll

Har jobbat i natt och gått av idag för att vara långledig. Jobbar på tisdag i nästa vecka och sen helgen,så nästan 1,5 vecka ledigt nu om man räknar bort en natt(positivt tänkande)...

Trodde jag skulle vara halvdöd idag efter mina bravader igår. Dagen började ju som sagt med först en långpromenad runt Elmia i jobbig snö. Fortsatte ju sen till Rosenlund och slängde fläsket i bassängen och simmade 1200 m. Efter detta tog jag en tur ut med Troja igen,och denna gången drog hon omkull mig med bravur. Hon fick se sin älskade vän, labbehanen Louie, på håll och med siktet inställt på lek och parning(hundrackarn är i höglöp)så tog hon full fart och drog järnet. Jag flög rätt ner i snön med ett ordentligt magplask. Hade nästan problem att hålla henne med hela min tyngd på backen. Könsdriften är tydligen väl inprintad i huvudet på hundrackarn.....

Nåja,efter att kommit hem,fixat käk och ätit,så la jag mig för att sova. Klockan alarmerade alldeles för tidigt i min smak,men jag sträckte mig halvdöd efter klockan och stötte i samma veva till en glasljusstake som stog brevid. Med buller och bång ramlade den rätt ner i skallen och jäklar vad ont det gjorde!!! Dock överlevde jag denna olycka med en bula i pannan. Syns inte så mycket på utsidan,men jag är öm så fort jag rör på ögonbrynet och bulan känns ordentligt om man tar på den.

Trodde alltså att min kropp skulle reagera med chock idag. Förvånande nog så har jag inga skador efter varken ljusstakar eller fall. Knappt inte ens träningsvärk om man bortser från att jag är lite öm i armarna. Kan det vara så att jag inte är i så jäkla dålig form trots allt? För ni ska veta,att när jag gjorde "tester" på hälsoundersökningen på jobbet för något år sedan,så sa de att jag hade kondition som en 90-åring!!!. Ha,ha,jag tror inte längre på dem och det ska bli väldigt spännande att höra hur det värderna har ändrat sig till nästa gång om jag slutar röka och börjar köra med motion regelbundet. Jag vill dock se den 90-åring som hänger med i min takt om dagarna innan jag litar helt och fullt ut på deras tester......

Inga kommentarer: