måndag 20 december 2010

Bilbesiktning avklarad

Varje år har man en liten klump i magen för vad som komma skall. Man vet ju så väl,innerst inne,att de bara gör sitt jobb på bilbesiktningen,men man ser oftare tankarna i huvudet av hur mycket besvär i jobb och pengar man får lägga ut efter besöket. Idag kan jag dock säga YES!!!!.... Bilen gick igenom helt klanderfritt oc inte ens en liten endaste anmärkning stog utskriven på pappret. Känns skönt att ha det avklarat och jag skänker en liten ömsint tanke till Therese i dessa stunder. Det var nämligen hon som för ca 4 år sedan nästan "tvingade" på mig bilen som hon ville sälja. Man hör ju ofta att man inte ska köpa av vänner,men jag gjorde det ändå. Resultatet har faktiskt vart väldigt lyckat och för de få pengar jag kastat ut på underhåll av bilen,så kan jag bara säga ett stort tack av det köpet.

Nu ska det göras rödbetsallad här i huset. Fick ganska mycket erfarenhet och tips på goda röror under den tid jag jobbade på bageriet för ca 3.5 år sedan. Ja,för varför ska man köpa färdigt när det är så mycket godare att göra själv?! Kanske återkommer med recept sen:-)

Inga kommentarer: