söndag 19 december 2010

Väntar......

............och längtar till sängen!...... inget speciellt,men just nu är jag så trött att ögonen går i kors och sängen känns som en dröm. Svens bilbatteri funkade inte igår när han skulle iväg till svärföräldrarna, och resultatet blev att han stökade runt i lägenheten igår medan jag försökte sova. Vid tolv-tiden kom han iväg igen,men min stackars kropp låg bara i dvala utan sömn. Var så jäkla trött igår, att jag nästan ville sjukskriva mig(har inte haft en sjukdag på minst 4 år hitintills,så jag är inte den som bara vill vara hemma utan anledning!)

Efter ytterligare 11 timmars jobb är jag hemkommen och vaken,klockan är 11.30. Hade tvättid på förmiddagen och det är bara att gilla läget. Sitter och väntar på att det sista ska torka i torkskåpet,sen är det bara att krypa ner under duntäcket för några timmars sömn innan nästa jobbarnatt börjar,som är den sista för helgen. Me liiiike:-) Sista natten innan vi går in på julveckan med fredag som final. Ska besikta bilen imorgon och efter det är det dags att öka takten inför "finalen". Ska dock erkänna att jag är grymt förberedd på en trevlig julafton för eventuellt 9 personer+ hund på fredag. Kontrollfreaket Eleonore har gjort en "göra-lista" på de dagar som är kvar och det verkar funka tidsmässigt om inget oförutsett händer:-)Jodå,jag klarar nog planen smärtfritt.... Läget under kontroll med andra ord och jag tar ett djupt andetag och pustar ut.....Hoppas bara att jag eventuellt kan få lite "drag"-hjälp av brosan med eventuell hämtning av andra lillebrorsan på julafton. ska ringa och fråga,bara jag får sova lite först......

Idag har julens efterätt blivit gjord, och det blir en enkel med god cheesecake till kaffet. Så skönt med saker man kan förbereda och slippa tänka på sen. Bild och recept på "spektaklet" kommer,men först lite lugn och ro i min egna vrå... God natt på er och ha en fortsatt trevlig dag:-)

Inga kommentarer: