onsdag 15 december 2010

Nu ska den in........

På balkongen står nu en kall och frusen gran........ Den "stackarn" ska nu få komma in i lägenhetsvärmen och prydas med lite pynt. Är det något jag tycker är mysigt med julen,så är det just granen med alla dess tindrande ljus på glitter och kulor. Ingen plastgran här inte,och vi har tur som får äran varje år att plocka hem en gratis gran från sambons jobb. Nu har vi ju både sambons föräldrar,min mormor och farfäräldrar som har lite mark att hugga gran på,men DET jobbet är förstås inte lika kul att utföra. Troja och jag har precis kommit in från en runda runt Elmia. Om temperaturen stämde på mätaren där så var det -11 idag. Friskt,men med rätt kläder funkar det bra. Till och med lite svettig efter att både pulsat i snön,trampat genom skare och spänt mig på de hala gångbanorna hem. Nåja,nu ska granen in och jag återkommer snart med bildresultatet:-)


Och här är den:
Från frusen:



Till halvtinad med ljus:


Till pyntad och nästan helt klar:
Lite finjusteringar behövs nog allt,och sen ska klapparna runt. Dock är det svårt att få till helheten på foto,då ljuset inte kommer tillrätta....

Inga kommentarer: