onsdag 29 december 2010

Shopping

Nejdå,jag har inte fått shoppingjävulen i mig idag heller,men jag har fyndat:-)!.
De sista dagarna nu har jag skrivit lappar,räknat och knåpat med min ekonomi. Jag har skrivit budget och noterat inkomster med utgifter och fått ihop det rätt bra. Tyvärr ska jag väl säga att det fattas någon tusenlapp i månaden för att det ska bli riktigt bra,men å andra sidan har jag räknat på en ganska låg lön. Man vet ju aldrig vad man får ut när man går på schema med olika helger hela tiden. Vissa månader blir man glatt överraskad och vissa undrar man hur det kunde bli en så låg summa. Jag har räknat på en medellön och kommit fram till att om jag snålar så går det,men ett litet misstag med impulshandling så spricker det direkt. 5 000 kronor känns ändå mycket att spara och jag skulle inte gråta eller ens ha dåligt samvete om det spricker i mellanåt. Trots allt så lever man nu och måste unna sig lite lyx över vardagen ibland. Jag har iallafall börjat tänka mer om detta och det är helt otroligt vad pengar man kan spara på smågrejer man aldrig tänker på. Ljuset som gick upp idag var internet och Troja. Hade bla tänkt köpa sambons favoritparfym i födelsedagspresent och visste den kostade strax över 500 kr i butiken. Efter letande på nätet har jag nu beställt den för 349 kr och fick duschgele och after shave på köpet.Ingen frakt och leverans på ett par dagar. Sparat ca 150 kr + det jag fick extra på köpet......

Var också iväg och skulle köpa mat,godis och ben till Troja idag. Summan jag räknat på att hon kostar i detta är ca 1000 kr i månaden (torrfoder ej inräknat då jag har tre säckar hemma) .Räknande ut hemma att hon behöver ca 10 st 1/2kilos färskfoder i månaden(= 220 kr) och att jag får varierande ben i olika storlekar för ca 500 kr i månaden om hon får 1-2 om dagen. Summan blir alltså 700 kr istället för 1000 kr. Idag kan vi alltså konstatera att jag minskat min budget med nästan 500 kr... Jag kan, bara jag vill!;-)

Inga kommentarer: