söndag 2 januari 2011

2011 2 Januari

Det nya året har nu gått in i dag 2. Känns på något sätt så rent och nytt,som ett oskrivet och blankt blad,som ska fyllas med färg och klotter under nya förutsättningar under ett helt år. Tänker man efter så är det ju en hel del saker som hinner hända under ett år,trots att man ofta säger att inget särskilt har hänt. Varje dag är ju unik och för mig eller dig, alla har vi minnen och bilder som kommer stanna kvar och prägla oss i framtiden...

Vi festade ut det gamla,och firade in det nya med Jennie,Björn,Sandra och Björn. Tiden gick så otroligt fort under kvällen,så både den inplanerade ostbrickan och sällskapspelet gick om intet. Jag var förstås lite halvseg efter min oplanerade jobbarnatt,men både klockan och vinet rann ner fint under kvällen ändå. Jag kände det blev en lyckad kväll och hade det bra iallafall.För min egen del ska jag göra allt för att 2011 ska bli ett bra år. Bort med cigaretter och in med träningen. Idag är det andra dagen utan cigaretter och det känns fortfarande väldigt bra. Visst kommer det små "sug" då och då,men inte värre än att de går över igen. Jag vill,jag kan,jag ska.....Imorgon är det för övrigt dags för träning igen.Jag nästan längtar nu;-).......








Idag har det vart en ganska lugn dag. Jag har klippt och duschat Troja och vi tog en härlig runda i underbart väder runt elmia idag. Det kändes verkligen skönt nu när de envisa minusgraderna äntligen kommit ner (upp?) i lite mildare temperaturer. Noterade -2 innan vi gick ut och det kan man ju kalla milt,med tanke på de -10 till -20 vi haft innan. Skönt!! 


Igår plockades julgranspyntet undan och idag har Sven klippt ner och stoppat resterna av julgranen i sopsäckar. Härligt att få tillbaka lite utrymme och plats i lägenheten igen och nu är det bara adventsljusstakarna kvar av allt man hade så bråttom att sätta upp. Igår lyxade vi dessutom till det på kvällen med ostbrickan som blev över från nyårsfirandet. Inte dumt alls att ha både rester och festligheter kvar till dagen efter;-).......


Jag ska ta mig en liten promenad med Troja nu,och resten av kvällen ska avnjutas framför soffan. Jag har beställt pizza till kvällen och ser dessutom fram mot ett helt nytt avsnitt av Morden i Midsommer. Tydligen den allra sista säsongen med fyra nya avsnitt som börjar i kväll.

Inga kommentarer: