torsdag 16 december 2010

Oj vilket väder.

Jag ser det snöar,jag ser det snöar det var väl roligt, hurra!!!!
JAG tycker faktiskt det är mysigt,men visst är det samtidigt jobbigt. Hundpromenaden idag var mer än besvärlig. Först min lilla vurpa med uppslaget knä och stukad tumme,men också för att de vackra flingorna som seglade ner utanför mitt fönster strax innan jag gick ut,förbyttes mot iskalla små spikar som piskade mitt ansikte i blåsten. Vinden hade drivit snön och stundtals pulsade jag i snö som gick till knäna på mig. Jobbigt är bara förnamnet! Jag är iallafall hemkommen och sitter nu inne i värmen igen,men jag tänker på min stackars sambo som sitter och trälar i snön med dels en massa lastbilsåkning på hala vägar,och sen på det att leverera och dra en massa vagnar i snön.Tror jag får hem en kinkig man idag!!!

Jag ska vara snäll och koka ihop en varm och kryddstark chili corne carne till middag, tills han kommer hem idag,och jag har även tänkt på de små fåglarna nu. Utanför mitt balkongfönster hängde jag upp en vacker talgbollshängare jag köpte på julskyltningen i Jönköping ,och idag serverade jag de små pippina lite extra gott. Lite halvmisslyckade kokoskakor jag bakat blev fest för de små. Lite extra fett inför den kalla vinter vi har fått hitintills. Tyvärr är de små liven alldeles för rädda för att bli fotade,men ett par talgoxar och blåmesar kommer ofta och hälsar på mig här. Myyyyyssssss!

Inga kommentarer: