fredag 5 augusti 2011

Det regnar,och jag gillar det...

Ja,jag är en glädjedödare....Jag har i alla år trott att jag vart en sommarmänniska,men jag tror ändå jag går över till att bli en höstmänniska nu...

Vaknade idag upp till en mulen dag klockan 07.00. Lite småseg,men insåg det positiva,jag behöver inte jäkta ut för att hunden ska motioneras innan det blir för varmt.Tog det lugnt,hann dricka kaffe och ta en god frukost innan vi traskade ut. Lyxigt!

Väl ute och molnen var regntunga. Mycket behagligare att gå när inte solen steker på och man blir dyngsur av svett efter 5 minuter. Hunden var piggare,slapp flåsa halvt ihjäl sig och man kände sig som en bättre matte när hunden inte plågas av promenaderna.


Inte mycket folk ute och hunden kunde vara lös och fri utan problem med mötande folk,hundar och joggare. Själv lullade jag bara runt och njöt.

Hemma igen och regnet smattrar på balkongtaket. Ger en liten vink om att man snart kan börja tända sina doftljus,svepa in sig i en filt och ta på sig sina fårskinnstofflor framför tvn på kvällarna. Mys!

Vidare i höstens program och jag börjar nu bli sugen på de där mysiga maträtterna. Rödvinstunga köttgrytor,smörstekta kantarellmackor,plankstekar och varför inte lite kräftor med en fet västenbottenpaj till:-)

Och sist men inte minst,alla sprakande färger i naturen,hög,klar luft och en massa mer svamp i skogarna. 

Ja,jag längtar faktiskt efter att slippa kraven på alla måsten man ska hinna med på sommaren. Jag vill slippa känna tvång att vara solbränd,smal och lycklig efter allt man gjort på sommaren/semestern (inget i detta hem)...jag vill bara få vara mig själv igen,gå in min dröm och känna livet komma tillbaka:-)  

Inga kommentarer: