torsdag 25 augusti 2011

Dags för uppryckning!!!!

Jo idag känns det lite bättre igen och tack Nina för dina ord,jag vill träffa dig snart,utan att du ska behöva bära min ryggsäck. Även dig Jannie vill jag tacka för att du erbjuder dig din hjälp.

Jag vet ju så väl att jag tar på mig för mycket ibland,och när stressen,pressen och orken helt plötsligt tar slut,så hjälper det gott att spy ut lite galla och komma tillbaka lite grann sen igen.

Nä,upp med humöret. Inget blir bättre av att sitta och tycka synd om sig själv och dra ner sig själv i självömkan. Trots allt, finns det de som har det betydligt värre än jag!

Efter jobbet idag tog jag och Troja bilen till Forserum. Är så sjukt trött på att gå samma runda här hemma,så jag var helt enkelt tvungen att komma bort lite. Någon timme i skogen och vi for nöjda och belåtna hem igen. Jag med några ynka kantareller i en hundbajspåse, och Troja full av dyvatten, gamla grannbarr och en och annan fästing...


Plockade direkt fram räkningarna och betalade. Det är ju dagen innan lön och det är först då man ser löneutbetalningen på internetbanken. Blev något lite gladare av att se att jag fick ut dryga tusenlappen mer än förväntat. Detta är den värsta månaden på hela året i löneväg,då semestern resulterar i att inget ob betalas ut. Herregud,det är ju nästan 1/3 av min lön som fattas....

Men nu väntar en riktigt snål och gniden månad för mig. I början av oktober ska jag till Ullared,så vartenda krona som kan sparas ska läggas undan  till detta.Jag har till och med tänkt nalla på min kredit om det behövs. Men desto mindre desto bättre naturligtvis,jag vill inte ha den att betala på igen, och är stolt som en tupp att den nu är på 0 kr.. 

Tanken med hela besöket är att få pigga upp mig själv lite och få shoppa loss ordentligt.Hela min kropp och själ skriker efter att få göra detta, och istället för någon semesterresa i år,ska jag iallafall unna mig att köpa lite fina prylar till hemmet och mig själv. Att jag dessutom är ensam med Troja hela den veckan ger en så skön feeling. Egentid! Lyx! (sen får vi väl se hur mycket tid det blir över med tanke på farmor och farfars flytt)....

Efter att räkningarna var betalda var det dags för en tur runt stan. Hade beställt nya sängkläder och en matta från Jotex som hade kommit,och dessutom skulle jag skicka iväg det sista paketet från min tradera-försäljning. Detta gav mig gråa hår. 

Personen som köpte mitt klädesplagg,struntade först i att höra av sig. Efter en vecka gav jag henne negativ bedömning på Tradera eftersom hon helt enkelt uteblev från köp och inga pengar sattes in... Först då hör hon av sig och säger att hon vart i Polen på begravning, och ber mig ta bort omdömmet och ha förståelse. Snäll som man är, gör jag detta och beklagar sorgen i samma veva.

. Hon lovar sätta in de ynka 40 kronorna jag begärt för plagget, idag torsdag. Detta är gjort när jag kollar på morgonen,och jag håller mitt löfte och skickar paketet direkt. Inte hennes fel,men det kostade mig  48 kronor att skicka det. Jag betalar alltså 8 kronor utöver det jag begärt i pris,för att hon ska få köpa ett klädesplagg av mig.. Nästa gång slänger eller skänker jag kläderna direkt. Inget mer säljande på tradera för mig kan jag lova!!!


Vidare till A6 området och hämtar ut en sko till farmor. Ni kanske minns att jag var där med henne för några veckor sedan?!,men nu var hennes förhöjning på skon klar ,och nu ska den väl bara levereras till henne också..

Åkte hem och städade. Blev iallafall lite motiverad att städa idag när den nya mattan anlänt i jotexpaketet. Ha,ha,tråkig som jag är, är det en exakt likadan jag haft innan,men den var söndertvättad och blek,och därmed behövde bytas ut. Nöjd ändå:-)


Klockan börjar närma sig hundrasting igen. Ska ta en kortare tur ut nu, innan det är dags att försöka få tag på kartongerna till farmor. Ska ta en tur dit i helgen med skon,så då är det väl lika bra att få med sig annat som ska dit också. Om de får börja packa lite själva,så kanske det blir mindre kvar att röja för mig sen...

Men det är ännu en natt kvar på jobbet också. Lite middag måste fixas och jag behöver verkligen sova lite också. Jag har ju trots allt jobbat 74 timmar på 1,5 vecka nu. Jobbar två nätter nästa vecka också,innan det är dags för min långledighet på en hel vecka. Jag känner jag behöver den redan nu,men får helt enkelt stå ut några dagar till innan dess....





Inga kommentarer: