onsdag 17 augusti 2011

Ledig????

Som vanligt i mitt liv blir sällan saker som planerat. Igår morse gick jag av en enkelnatt för att ladda inför hästpassen i helgen. Trodde jag......

Som vanligt slarv med sömnen,man ska ju sova till kvällen sen. Trött var jag hela dagen,men jag höll mig vaken,fixade lite mer röjning av vindsförrådet,var på långpromenad och städade av hemma. 

När Sven kom hem,berättade han att han tänkte fara iväg till skogen för premiär av rådjursbockjakten. Jag bad han ta med Troja,då jag var så trött att jag bara inte orkade springa ut med henne och ge det hon behövde i motionsväg. Sagt och gjort,han for iväg,jag vilade en liten stund innan jag gick ut på en liten fotorunda runt kvarteret. Jag skulle ändå  bort till återvinningen och slänga tidningar.Träffade på ett par bekanta,tjatade en stund och kom hem igen. Bänkade mig i soffan vid 20.00-tiden och såg fram mot en tidig kväll i säng och sovmorgon dagen därpå.

Sven kom hem vid 21.00-tiden och i samma veva ringer telefonen. Kris på jobbet,då den personal som skulle jobbat inte dykt upp och hade telefonen avstängd. Kunde jag möjligtvis kunna komma och jobba.?

Hm,snabba ryck och vid 21.30 var jag på jobbet igen. Har vart en seg och lång natt i trötthetens tecken,men vad gör man inte för lite extra pengar;-) Nu är jag iallafall hemma igen och det gick det med. Imorgon ska jag dock ha sovmorgon och har tänkt att vara ledig......

Inga kommentarer: