onsdag 24 augusti 2011

Den kom för snabbt..

Jag pratar höst. Regenet öser ner utanför mitt fönster,jag är trött,lite lätt deppig och fryser.

Igentligen gillar jag hösten. Jag gillar när regnet strilar mot fönstret,när hemmet doftar av varma ugnar med mat i,när doftljus sprider ljus och mysighet. När man efter en het dusch kan sätta på sig varma tofflor och kura in sig framför tvn. När hunden har fått motion och nöjd stäcker ut sig i soffan och mår gott,när kvällarna snabbt blir mörka så man kan tända små lampor i fönstret.När de färgsprakande löven virvlar runt i vinden och det prasslar härligt när man går. Vad är då fel idag?

Inget är igentligen fel. Jag är bara så trött. Det har vart en tuff vecka och jag vill bara vara ifred. jag vill lägga mig i sängen och inte gå upp. Sova några dagar utan att känna kraven. Sova på natten utan att vara på jobbet och "spela toppen" med mina klienter. "Tjena,allt bra med er?" "Jamen självklart allt bra hos mig" "jaha,du mår inte bra? "Det ordnar vi,jag finns här för dig,säg bara till om du behöver snacka eller om det finns något jag kan göra för dig,jag hjälper dig så långt jag kan"......

Jag vill slippa laga mat i några dagar,äta snabbmat istället. Jag vill slippa gå långpromenader med hunden och slöa istället. Jag vill kura in mig framför tvn,dricka vin och somna. Inte borsta tänderna och inte klä av mig. Jag vill vakna av mig själv,inte av hunden,telefonen eller väckarklockan. Jag vill inte tvätta,städa eller diska.Jag vill heller inte vara psykolog,någon bra kompis eller flickvän. Jag hatar mina krukväxter som vill ha vatten och omvårdnad,jag avskyr frysen som vill frostas ur. Jag hatar dammtussarna som kommer på besök varannan dag,jag avskyr gruset under mina fötter......Jag hatar min röst i telefonen,jag hör den säga "Javisst,självklart,inga problem,det ordnar vi".

Blä.............. 

Åter till verkligheten. Ska hämta upp tvätten och ta ut hunden efter det. Blir väl att sortera och hänga upp tvätten efter det. Maten har jag redan lyckats förbereda idag efter morgonpromenaden med hunden,idag blir det svensk tradition,potatis,fläsk och löksås. Dammsugaren fick göra jobbet igår,men efter hundens klippning idag är det lika bra att ta fram den igen.Måste ju för hennes allergi.Är det dammsuget är det lika bra att svabba av också,då slipper jag imorgon efter jobbet. Blommorna har fått vatten,har även ansat av balkongblommorna från döda blad och överblommade blommor. Har ringt och smsat de viktigaste samtalen för dagen och sängkläderna är bytta. Kvällsmaten blir enkel,färdiga piroger från frysen är framtagna,bara att värma...Måste dock baka nya snart då det inte var många kvar.Handlade gjorde jag för ett par dagar sedan,men alltid fattas det något.. Måste gå iväg och köpa iallafall mjölk och bröd idag...Om några timmar är det dags att fara till jobbet. På med masken "Jag är pigg och glad".Innan dess ska det göras jobbarmackor och ha en trrevlig kväll med sin sambo. Duscha också kanske....

Imorgon börjar det om... Trött efter jobb,hundpromenad,städ,disk,mat och mer jobb..... Semester var är du???? 

Inga kommentarer: