söndag 21 augusti 2011

Ibland går det undan.

Idag på förmiddagen har jag verkligen kört på i racerfart här hemma. Började med 1,5 timmes övertid,då den sommarvikarie som skulle jobbat ringde sig sjuk. Helgerna är alltid sårbara,då vi är så lite folk i bemmaning.

Kändes sådär lagom kul att börja ringa runt till folk strax innan klockan 07 en söndagsmorgon,men vad gör man? Inga vikarier kunde. Bemanningsenheten som ska vara behjälplig vid dessa tillfällen hade inte en människa kvar att skicka ut,och tre samtal till ordinarie kollegor resulterade i att två inte svarande och en som inte kunde. Började ett tag bli lite orolig att jag skulle få jobba hela dagen. Kändes väl mindre motiverat efter att jobbat natt och sen en natt till. Men det löste sig (tack och lov) när fjärde kollegan jag väckte upp, lovade komma in så fort hon vaknat till där hemma i sängen..

Halv nio kom jag ifrån tillslut och for hemmåt i rasande fart. Sprang nästan upp i lägenheten då jag hade tvättid till råge på allt. Det var i och för sig inte nödvändigt alls att tvätta,men jag brukar alltid försöka göra rent Trojas filtar och bäddar när hon ändå inte är hemma. Hon har ju sin dammallergi och det gäller att sköta detdär...

Slängde in tvätten,var uppe i fullvarv och bestämde mig för en snabb skogsrunda medans maskinerna ändå snurrade. Det var ett tag sedan jag var och plockade av kantarellerna på mina småställen utmed vägarna jag har. Fick inte tag i så jättemånga idag,men det visste jag redan,då jag rensade av rätt bra sist i skogen;-) 

Hem igen,tvättstugan fixades, upp i lägenheten igen,duschade,slängde i ett par maskiner till som skulle tvättas och sprang sen bort till affären. Var och storhandlade igår,men hade missat en ingrediens till min planerade middag idag. Hem och fixade middag (gästlådan från mitt senaste recept här),rensade och förvällde svampen,samt diskade av allt här och hämtade upp tvätten när den var torr. Halv ett kröp jag i säng och somnade som en liten gris. Inte så illa att hinna med allt på 4 timmar efter jobbet va?

Nu har klockan hunnit bli 18. Känner mig skapligt pigg för att avverka sista natten för denna helg nu. Känns faktiskt helt okej att sitta och slösurfa runt här lite och bara ta det lugnt en stund nu innan man ska iväg igen. Börjar inte förrän 21 idag och har redan fläskat i mig en stor portion av Gästlådan och sköljt ner med två muggar kaffe. Jadå, på "et" igen bara,imorgon är jag sen ledig:-)

Inga kommentarer: