onsdag 17 augusti 2011

Gästlåda (makaronpudding)

Hittade ett supergott och enkelt recept för några veckor sedan på nätet. Jag vet att några av er gärna prövar mina recept och dethär kan jag verkligen gå i god för att det var supergott.Jag gjorde en hel gratängform som jag åt av en hel helg när sambon var borta och jag jobbade:-)Lätt,smidigt,snabbt och gott,kan det bli bättre?


Gästlåda (en gratängform,ca 4-6 portioner)
400 g köttfärs
1 pkt bacon
6 dl spiralmakaroner
1 burk creme fraiche
3 msk ketchup eller chilisås
1 köttbuljongtärning
3 dl grädde
1/2 purjolök
1/2 påse riven ost

Bryn färsen och krydda med salt och peppar. Hacka purjolöken och bryn den. Skär baconet i bitar, bryn.
Koka makaronerna under tiden. Blanda allt i en ugnsform.
Koka ihop grädde creme fraiche, buljongtärning och ketchup. Häll i ugnsformen. Strö över riven ost.
225 grader, ca 30 minuter.

Inga kommentarer: