söndag 21 augusti 2011

Snart dags...

I morgon gäller det. Inte för mig,utan för mina gamla farföräldrar. De ska nu äntligen få komma och titta på en lägenhet i storstaden Forserum;-). De har stått i kö länge och i deras ålder borde de faktiskt ha flyttat för längesedan. 

Att fortfarande bo kvar i eget hus på landet i 90-års-åldern är få förunnat,men jag tror det kommer bli jätteskönt för dem att få komma bort från det stora ansvaret nu. De behöver nog bara få lite tid att vänja sig vid det. Naturligtvis måste de känna stor sorg över att flytta ifrån det hem de alltid bott i,men jag tror de är medvetna om att det inte går längre. Farfar börjar bli lite snurrig och farmor klarar snart inte av varken trappor eller hushållssysslorna i huset.

Nåja,imorgon är det dags för en titt för dem i sitt eventuellt nya hem, och jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra. Hade velat följa med och titta,men vet inte om jag orkar efter jobbet imorgon.Har dock tjatat på pappa att han ska göra det,så jag hoppas han nu kommer iväg bara..



Det kommer säkert bli ytterligare ett par tuffa månader för mig om de nu ska flytta. Jag känner nämligen på mig att jag kommer få vara den som får ta tag i en hel del av det praktiska åt dem. Men samtidigt känns det bra att de kommer lite närmare i vinter,och dessutom slippa oroa sig för att  de inte sitter halvt utslagna, ännu en vinter i ett hus där både strömmen och vattnet går med jämna mellanrum. Det är ju inte alltid man kan komma ifrån och hjälpa till på stört heller.... Tur jag snart har lite semester att se fram emot iallafall... Fortsättning följer.......

Inga kommentarer: